در دوازدهمین اجلاس مدیران عامل شرکت های پتروشیمی کشور

هدف ارتقاء جایگاه ایران است

هدف ارتقاء جایگاه ایران است
(چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸) ۱۴:۱۲

دوازدهمین اجلاس مدیران شرکت های پتروشیمی کشور، با حضور مهندس عادل نژاد سلیم مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران شرکت های پتروشیمی در سطح کشور، در تالار اندیشه برگزار شد.

به گزارش دفتر خبری ماهشهر، دوازدهمین اجلاس مدیران شرکت های پتروشیمی کشور با هدف بررسی مسائل مربوط به اصل 44 و خصوصی سازی برگزار و مدیران شرکت های پتروشیمی به ارایه پرسش ها و نگرانی های خود پرداختند.
در نیمه نخست این اجلاس مسائلی مربوط به هلدینگ NPC  ، مبحث واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی، نوع واگذاری سهام به کارکنان در شرکت های خصوصی شده، نحوه تعامل شرکت های خصوصی شده با شرکت های دولتی، سرنوشت  NPC در مبحث خصوصی سازی ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهندس عادل نژاد سلیم در سخنان خود پیرامون مسائل مطرح شده گفت :  قرار بر این است در مبحث خصوصی سازی تنها  NPC  دولتی بماند و در واقع نقش ناظر و توصیه کننده را به عهده بگیرد. وی در ادامه گفت : مدیران باید بیاموزند که مدل ذهنی خود را تغییر دهند. در این صورت است که سود آوری بیشتر برای شرکت ها و در نهایت برای کشور حاصل می شود، و یادمان باشد هدف باید ارتقاء جایگاه کشور باشد.
مهندس عادل نژاد سلیم در بخش دیگری از سخنان خود گفت : این نوع خصوصی سازی تجربه نخست ماست و ما باید بیاموزیم تا با آرامش و تدبیر به شیوه های صحیح اداره شرکت ها دست بیابیم.
وی با اشاره به نقش شرکت های پتروشیمی در منطقه استقرار خود گفت : هر شرکتی به طور طبیعی مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم همان منطقه دارد که باید به درستی انجام شود، این مسئولیت شامل توجه به وضعیت رفاه مردم منطقه در تمام وجوه می شود.
در ادامه مهندس دشتی مدیر عامل شرکت پتروشیمی رازی نحوه خصوصی شدن این مجتمع، تعیین استراتژی میان مدت این شرکت بعد از خصوصی شدن، و راهکارهای تجربه شده پتروشیمی رازی را به تفصیل ارایه داد و افزود : هیچ مشکلی بین شرکت رازی و شرکت بازرگانی وجود ندارد و در مسیر خصوصی سازی، این شرکت ها هستند که باید راهکارهای مناسب با سیاست های خود را پیدا کنند.
گفتنی است بخش پایانی دوازدهمین اجلاس مدیران شرکت های پتروشیمی کشور با ارایه عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی از  سال 76 تا 88 ، میزان تولیدات، صادرات و معرفی طرح های در دست اجرا و به بهره برداری رسیده ادامه یافت.       

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی