مخالفت بیش از 88 درصد کارکنان صنعت نفت با جدا شدن صنایع پتروشیمی از وزارت نفت

مخالفت بیش از 88 درصد کارکنان صنعت نفت با جدا شدن صنایع پتروشیمی از وزارت نفت
(دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸) ۱۴:۵۴

براساس نظرسنجی وبگاه نفت نیوز 3/88 درصد کارکنان صنعت نفت با جدا شدن صنایع پتروشیمی از وزارت نفت و الحاق آن به نهادی دیگر مخالف هستند.

به گزارش نیپنا، 11 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اینترنتی هم با جداسازی صنایع پتروشیمی موافق بوده اند.
در این نظرسنجی اینترنتی 3215 نفر شرکت کرده‌اند.
در جلسه معارفه وزیر جدید نفت، در نهاد ریاست جمهوری، رییس جمهور محترم، در بخشی از سخنانش که بیشتر ناظر به سبکبارتر شدن وزارت نفت برای رسیدگی به کارهای اساسی تر از جمله تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر به جای بهره برداری صرف از منابع خدادادی بود، اشاره ای نیز به واگذاری صنایع پتروشیمی به وزارت صنایع و معادن داشت، اشاره ای که گر چه کوتاه بود و گذرا اما از آن جا که در کشور ما ممکن است به جای بررسی کارشناسی اینگونه اظهار نظرها تصمیمات آنی اتخاذ شود ، جای تامل دارد. گرچه وزیر نفت در مصاحبه اخیر خود با خبرنگاران حوزه نفت و انرژی در این رابطه اظهار نظری داشت که نشان دهنده درایت وی در درک مسائل حوزه صنعت نفت و صنایع وابسته است. میرکاظمی در این رابطه گفته است: « در مورد واگذاری شرکتهای پتروشیمی به وزارت صنایع و معادن باید تامل و بررسیهای بیشتری انجام گیرد. در این رابطه باید بسترسازیهای لازم صورت بگیرد و بخش خصوصی در این واگذاریها نقش فعالتری داشته باشد.»
آیا شرکت ملی صنایع پتروشیمی که حدود چهار دهه به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرده است می تواند به یکباره به وزارت صنایع و معادن منتقل شود؟

اطلاعات بیشتر در این زمینه

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی