وزیر نفت بر توانمندسازی بخش خصوصی صنعت پتروشیمی تاکید کرد

وزیر نفت بر توانمندسازی بخش خصوصی صنعت پتروشیمی تاکید کرد
(دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸) ۱۴:۰۸

وزیر نفت با حضور در جلسه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی دستاوردها و مسائل این شرکت را بررسی کرد و پیشنهادهایی برای رفع برخی مشکلات ارائه داد.

به گزارش نیپنا، مسعود میرکاظمی که روز یکشنبه در نشست هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت کرده بود پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران کنترل تولید، طرحها و بازرگانی پتروشیمی به بیان دیدگاههای خود پرداخت.
میرکاظمی در این جلسه بر توانمندسازی بخش خصوصی تأکید کرد و گفت : باید بخش خصوصی را تقویت کرد اما نباید وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد جزئیات شوند. باید به گونه ای پیش برویم که بار وزارت نفت را کمتر کنیم و تصدی گری کاهش یابد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین گفت: پتروشیمی باید برای توسعه صنعت در کشور بسترسازی کند و پس از خصوصی سازی نباید درگیر مسائل جزئی مجتمع ها شود. پتروشیمی در حال حاضر دو مأموریت دارد هم برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور و هم برای بنگاه داری که بر همین اساس درگیری این شرکت در هر دو بخش زیاد است.
وی بر تشکیل انجمن پتروشیمی تأکید کرد و گفت: پتروشیمی هایی که واگذار می شوند باید عضو انجمن پتروشیمی شوند و خودشان مسائل خود را حل کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نباید درگیر مسائل و مشکلات مالی اینگونه شرکتها شود. پتروشیمی باید بسترها را فراهم نماید و برنامه ریزی کلان انجام دهد اگر شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد جزئیات شود، از حرکت باز خواهد ماند.
میرکاظمی همچنین در خصوص واگذاری ها گفت: هدف این شرکت این است که به اقتصاد شتاب بدهیم و فضا را رقابتی کنیم، برای رسیدن به این اهداف باید در شکل واگذاری ها دقت بیشتری صورت گیرد. در مورد پتروشیمی اگر قدرتی برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد این شرکت چگونه می تواند به اقتصاد شتاب دهد؟
وزیر نفت در ادامه به بهره وری حداکثر از مجتمع های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: بهره وری کامل از ظرفیت های نصب شده پتروشیمی باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان به هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: باید قبل از تصویب نهایی این لایحه در مجلس نظرات پتروشیمی به نمایندگان مجلس منتقل شود تا تصمیمات متخذه در آینده برای پتروشیمی مشکل ساز نشود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی