مهندس بیات در اولین بازدید از عسلویه:

کارگروه بهبود مستمر در همه شرکت ها مستقر شود

کارگروه بهبود مستمر در همه شرکت ها مستقر شود
(چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸) ۱۱:۵۲

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید از عبرتهای تاریخی درس بیاموزیم و جهت گیری آینده شرکت را برمبنای اهداف بلند مدت تعیین کنیم.‌

مهندس بیات با بیان اینکه قرار براین شده است که پتروشیمی به عنوان یک شرکت دانش محور و توسعه محور مسئولیت برنامه‌ریزی و توسعه صنعت پتروشیمی کشور را بر عهده داشته باشد افزود: باید سازوکاری در پیش بگیریم تا بستر توسعه پایدار را به خوبی فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه امروز پتروشیمی به تفکر، تلاش و توکل نیاز دارد افزود: استراتژی جدید شرکت نیز بر همین مبنا شکل می گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در گذشته و در یک بازه زمانی توسعه پتروشیمی انجام و سپس متوقف شد گفت: در آن توسعه محدودیت‌هایی در زمینه منابع، قوانین ، اختیارات و عملکرد داشتیم .
وی با اشاره به اینکه مهمترین محدودیتی که داشتیم بحث اعتبارات بود گفت: امروز باید فرصتهای توسعه را شناسایی کنیم و محدودیت های قانونی را با بسترسازی مناسب رفع کنیم تا به هدف برسیم.
معاون وزیر نفت راهکار دیگر غلبه بر مشکلات را مدیریت صحیح اعتبارات داخلی و سپردن کار به دست مردم به عنوان صاحبان اصلی صنعت پتروشیمی دانست و گفت: وقتی این کار انجام شد می توانیم توسعه پایدار را محقق کنیم.
وی گفت: خوشبختانه ما مزیت های نسبی خوبی داریم، هم نیروی انسانی متخصص به وفور در کشور وجود دارد و هم از تجربه بسیار خوب مدیران بازنشسته می توانیم در بخش خصوصی استفاده کنیم.در زمینه منابع مالی هم با مدیریت صحیح می توانیم همه محدودیت ها را کنار بگذاریم و همه منابع را به سمت توسعه پتروشیمی هدایت کنیم.
مهندس بیات با تاکید بر تغییر نگرش مدیران گفت: باید به مردم و صاحبان سرمایه دلگرمی دهیم و شرایط را برای سرمایه گذاری آنها در کشور و صنعت پتروشیمی فراهم کنیم و تنها در این صورت است که پتروشیمی رو به افول نخواهد رفت.
وی با تاکید بر فرار از روزمرگی در فرآیند توسعه گفت: تقویت توانمندی ساخت داخلی از مسایل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر توسعه پایدار و دانش محور تاکید کرد و گفت: ما باید شرایطی را پیش بیاوریم که همکاران همیشه در پی کسب دانش جدید باشند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای پتروشیمی گفت: با بهره‌برداری از این ظرفیت از سرمایه گذاری انجام شده حداکثر بهره را می بریم.
وی اهمیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست را یادآور شد و خواستار توجه جدی وپیگیر مدیران به این مقوله شد.
بیات همچنین خواستار استقرار نظام بهبود مستمر در پتروشیمی شد و گفت:‌ پیشنهاد می کنم کارگروه بهبود مستمر در همه شرکت ها ایجاد شود و با مطالعه و بازنگری همه فرآیند‌ها نقاط بهبود را شناسایی کند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر توجه به نیروی انسانی گفت: باید چتر رضایت شغلی را در کل مجموعه بگسترانیم تا همکاران با آرامش به توسعه صنعت پتروشیمی فکر کنند.
وی با اشاره به اهمیت تقویت فناوری اطلاعات گفت: به این ترتیب بستر توسعه سریعتر  فراهم می شود و هزینه‌ها هم به شدت کاهش می یابد.
وی با اشاره به غفلت از توسعه صنایع پایین دستی گفت: باید به طور جدی توسعه صنایع پایین دستی در دستور کار قرار گیرد تا هم حضور مردم در صنعت پتروشیمی ملموس‌تر شود و هم زنجیره ارزش پتروشیمی در کشور محقق شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی