رئیس HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد:

کاهش 50 درصدی ضریب حوادث در مجتمع های پتروشیمی ماهشهر

کاهش 50 درصدی ضریب حوادث در مجتمع های پتروشیمی ماهشهر
(شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸) ۱۳:۳۲

رئیس HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از کاهش 50 درصدی ضریب حوادث در مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه خبر داد.

به گزارش دفتر خبری ماهشهر ، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه ، منصور رستمی فر افزود: این میزان کاهش در یک دوره یک ساله (از مهر 87 تا مهر 88) با ارائه آموزشهای بیشتر به کارکنان و پایش مرتب و مستمر فضای کاری شرکتها و مجتمع های پتروشیمی محقق شده است.

به گفته وی عمده حوادث گذشته شامل سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی در شرکت های خصوصی مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر بوده که کنترل شده است.

رئیس HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: کمیته ای با عنوان کمیته ویژه بررسی حوادث منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، شامل جمعی  از کارشناسان در منطقه ویژه تشکیل شده که بحث پیشگیری از حوادث و علت حوادث را بررسی می کند.  همچنین در بخش ایمنی با دریافت گزارش از شرکتها نقاط قابل بهبود را افزایش داده و برای کاهش نقاط ضعف تلاش می کنیم. در بخش بهداشت نیز آزمایشگاههای منطقه ویژه مجهز به سامانه ها و فناوریهای روز شده تا همه شرکتهای پتروشیمی پایش شوند. در بخش محیط زیست نیز تمام خروجی مجتمع ها پایش می شود و راه کارهای لازم برای توسعه فضای سبز و سالم سازی محیط زیست به مسئولان HSE شرکتها ارائه می شود.

از سال گذشته فعالیت نظارت بر امور HSE شرکتهای پتروشیمی به سازمان منطقه ویژه واگذار شده است. 20 شرکت و مجتمع پتروشیمی در مدار تولید قرار دارند که تمام خدمات ایمنی، بهداشت، محیط زیست و به ویژه خدمات آتش نشانی به تمام این شرکتها ارائه می شود.

رستمی فر ‌تصریح کرد: متناسب با تولید و روند کار عملیاتی به تمام پرسنل آموزش های پیش از کار ارائه می‌شود. همچنین درباره خدمات آتش نشانی که مهمترین نوع خدمات در بخش ایمنی است، 200 نفر آتش نشان داریم که متناسب با نیاز منطقه ویژه، ایستگاه ها و سرویس های آتش نشانی در نقاط تعیین شده در شرکتهای پتروشیمی شامل امیرکبیر، کارون، اروند، پایانه ها و مخازن و اسکله مایعات مستقر شده اند.

در حال حاضر، سه ایستگاه بزرگ و ثابت آتش نشانی در سایت یک، سایت پنج و ایستگاه آتش نشانی مرکزی در سایت سه مستقر شده اند که تمام منطقه ویژه تحت پوشش قرار می گیرد.

وی افزود:  200 هکتار برای توسعه فضای منطقه ویژه تعریف شده است که تاکنون از این میزان 110 هکتار به فضای سبز تبدیل شده است و سالانه 10 هکتار نیز به فضای سبز منطقه افزوده می شود.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی