تودیع و معارفه مدیر مالی و رئیس کل امور مجامع و سهام

تودیع و معارفه مدیر مالی و رئیس کل امور مجامع و سهام
(یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸) ۱۳:۳۸

مراسم تودیع و معارفه مدیر مالی و رئیس کل امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم با اشاره به کارنامه موفق پتروشیمی در ایران و در سالهای گذشته گفت: بی شک این کارنامه محقق نمی شد مگر با حضور انسان های تلاشگر و یکی از این افراد آقای آقاجانی است.
مهندس بیات با اشاره به توسعه صنعت پتروشیمی در گذشته گفت: همه ما می دانیم این توسعه بدون تامین مالی محقق نمی‌شد و تامین منابع مالی هم با توجه به شرایط آن زمان کار بسیار سخت و هنرمندانه ای بود.
وی با اشاره به اینکه این پشتیبانی مالی عامل مهمی در تحقق ظرفیت 50 میلیونی امروز صنعت پتروشیمی است افزود: در گذشته به علت دولتی بودن همه مجموعه پتروشیمی، تمام شرکت های همکار از نظر مالی وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بودند و این شرکت باید همه امور مالی آنها را مدیریت می کرد که این مسئله کار مدیریت مالی را سخت تر می کرد.
وی با بیان اینکه آقای آقاجانی در این مدیریت یادگارهای خوبی از خود به جا گذاشت افزود: البته ما امروز در میانه راه هستیم و برای حرکت به سمت نقش حاکمیتی و کاهش تصدی گری باید هم مدیریت منابع مالی را انجام دهیم و هم متعهد به توسعه و سند چشم انداز باشیم.
وی افزود: به همین دلیل از آقای نعیمی که لیسانس حسابداری از دانشگاه تهران و ‌ فوق لیسانس حسابداری از دانشگاه شریف دارد و به عنوان رئیس مالی در پتروشیمی پویش، پتروشیمی اراک، سازمان حسابرسی کشور و ... سوابق متعددی دارد درخواست کردیم بار سنگین مسئولیت را بپذیرد.
بیات افرود: در بخش مجامع و سهام هم در گذشته بحث خصوصی سازی مطرح نشده بود و عمده فعالیت‌ها به مجامع خلاصه می‌شد اما بعد از ابلاغ اصل 44 و شکل گیری سازمان خصوصی سازی امور مجامع با مسئولیت های مضاعف و حساس تری روبرو شد و روز به روز هم این مسئولیت حساس تر شده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تقدیر از مدیریت خوب این مجموعه افزود: امروز با نگاهی که در فضای خصوصی سازی می اندازیم می بینیم که پتروشیمی نه تنها در وزارت نفت بلکه در دولت پیشگام خصوصی سازی بوده است و این نتیجه توانمندی آقای زادمهر بوده است.
وی با اشاره به فشار مضاعف در سالهای اخیر در زمینه خصوصی سازی افزود: ایشان از زمانی که این مسئولیت را پذیرفتند، تغییر و تحولات عمده ای اتفاق افتاد و کار سرعت گرفت.
وی با اشاره به استعفای دکتر زادمهر افزود: گاهی اوقات اولویت های سازمانی و دید بلندمدت به اضافه مقداری بحث جوان شدن سازمان و در سنگر مقدم قرار گرفتن جوانان و در سنگر پشتیبانی قرار گرفتن بزرگان عامل تغییر و تحول است و این تغییرات نشانه این نیست که مدیریت به کسی ارادت دارد یا ندارد.
وی به سوابق مدیریتی رحیمی در هیات مدیره پازارگاد، مدیریت در مجموعه بوعلی سینا و بازرگانی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم ایشان در ادامه راه دکتر زادمهر موفق هستند.

دکتر زادمهر: خوشحالیم که توانستیم اهداف وعده داده شده را محقق کنیم

دکتر زادمهر رئیس کل پیشین امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این مراسم با بیان اینکه کارهای مختلفی در زمینه فروش اوراق مشارکت، خصوصی سازی و مجامع شرکتها انجام شده است افزود: به عنوان نمونه در سال 86 حدود 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم و موفق شدیم حدود 70 درصد آن را بفروشیم و این درحالی بود که بانک مرکزی تنها موفق به فروش 30 درصد اوراق خود شده بود.
وی از برنامه ریزی فروش حدود 400 میلیارد تومان دیگر ارواق مشارکت برای سال جاری خبر داد و افزود: ما تمام توانمان را بکار گرفتیم و امروز که کار انجام شده را با برنامه ارائه شده مقایسه می کنیم خوشحالیم که توانستیم اهداف وعده داده شده را محقق کنیم.
وی با ابراز رضایت از اوضاع شرکت در زمینه خصوصی سازی و مجامع و سهام گفت: در بحث خصوصی سازی تمام تلاش خود را کردیم که موجودیت شرکت به عنوان یک شرکت مادر تخصصی حفظ شود و خوشبختانه با تلاش بسیار توانستیم مجموعه سازمان خصوصی سازی را مجاب کنیم که این موجودیت را بپذیرند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک موجودیت کلی باقی ماند.
رحیمیان، رئیس کل امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این مراسم گفت: مقایسه آنچه در زمان حضور آقای زادمهر در مجامع و سهام اتفاق افتاد نشان می دهد وضع این مدیریت کاملا متحول شده است و کارها بسیار خوب پیشرفته است و به علت حجم کارهای انجام شده مقایسه اکنون با گذشته امکانپذیر نیست.
وی افزود: بنده در جهت برنامه های ایشان حرکت خواهم کرد و ان‌شاء ا... همان راه را ادامه خواهم داد.‌










ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی