مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ایران در آینده هیچ محدودیتی ندارد

صنعت پتروشیمی ایران در آینده هیچ محدودیتی ندارد
(چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸) ۱۳:۵۲

بخش حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این پس تنها در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی مجتمع پتروشیمی تبریز، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی این خبر را داد و افزود: صنعت پتروشیمی کشور تا زمانی که در فضای رقابت خصوصی قرار نگرفته است، هرگز در جایگاه واقعی و اصلی خود قرار نخواهد گرفت.

"عبدالحسین بیات" در جمع هیئت رئیسه پتروشیمی تبریز گفت: جاذبه‌های بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی بیش از حاکمیت دولتی است؛ از این رو سعی داریم با شکوفایی این بخش به پویایی بیشتر دست یابیم.

وی دانش محوری، کاهش هزینه‌ها، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، تقویت اچ.اس.یی (H.S.E.Q) و استفاده از ساخت و توانمندی‌های داخلی در صنعت پتروشیمی را از برنامه‌های دولت در فضای واقعی شکوفایی اقتصاد ملی خواند و تاکید کرد: اجرای این برنامه‌ها نیازمند چرخش‌ها و تغییر نگرش‌های اساسی است و باید گفت که چشم‌انداز آینده در این زمینه بسیار روشن است.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، از این پس شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ایران برای دولت یک بنگاه اقتصادی تلقی نخواهد شد.

بیات همچنین با تاکید بر جایگاه دولت در افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت گفت: بسترسازی، تامین خوراک لازم و توسعه صنایع بالا و پایین‌دستی پتروشیمی با هدایت اعتبارات لازم برای توسعه واقعی این صنعت از ضرورت‌هاست.

گفتنی است، پتروشیمی تبریز در آبان امسال 62 هزار تن محصولات پلیمری تولید کرده که 2 هزار و 500 تن از این میزان فرآورده به ارزش 2 میلیون و 800 هزار دلار را به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است.

فعالیت‌های طراحی و مهندسی مجتمع پتروشیمی تبریز با هدف توسعه استان آذربایجان شرقی از نیمه دوم سال ۱۳۶۸ آغاز و اولین عملیات نصب واحدهای آن در سال ۱۳۷۱ انجام شد، بهره‌برداری از این مجتمع در دی ۷۵ آغاز و در فروردین ۱۳۷۷ تکمیل شد.

این مجتمع سالانه 750 هزار تن انواع مواد شیمیایی و پلیمری تولید می‌کند و بیش از 38 کشور جهان مشتریان محصولات این مجتمع هستند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی