عملیات تخلیه و بازرسی مخزن ذخیره آمونیاک پتروشیمی شیراز انجام شد

عملیات تخلیه و بازرسی مخزن ذخیره آمونیاک پتروشیمی شیراز انجام شد
(سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸) ۱۱:۴۵

عملیات تخلیه و بازرسی مخزن ذخیره آمونیاک 10 هزار متر مکعبی مجتمع پتروشیمی شیراز پس از گذشت 24 سال خدمات رسانی در پنج ماه با موفقیت انجام شد و در مدار سرویس قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیراز، واحد آمونیاک منطقه 2 این مجتمع با ظرفیت تولید هزار و 440 تن در روز دارای مخزن ذخیره آمونیاک با گنجایش 10 هزار تن است که پس از 24 سال با رهنمودهای مدیریت مجتمع و تلاش و کارکنان تخلیه، بازرسی، تعمیر و راه‌اندازی شد.
بر اساس استانداردهای بین‌المللی API 62O و بررسی‌های انجام شده، این گونه مخازن باید حداکثر پس از گذشت 12 سال از سرویس‌دهی بازرسی شوند. 
عملیات تخلیه و بازرسی مخزن زمان بر بوده و در فرصت محدود تعمیرات اساسی غیر قابل اجرا بود بنابراین بعلت فقدان مخزن یدک، انجام تعمیرات اساسی آن مستلزم خروج چند ماهه واحد آمونیاک و دیگر واحد ها از سرویس بود.
بر اساس این گزارش، با احداث یک مخزن با گنجایش 5 هزار تن آمونیاک در کنار مخزن 10هزار متر مکعبی و پس از تشکیل جلسات متعدد فنی و مشخص شدن روشهای تخلیه، بازرسی، تعمیر و راه اندازی از اردیبهشت ماه سال 88 آغاز و در مدت 5 ماه با موفقیت به پایان رسید و هم اکنون بدون هیچ مشکلی در مدار سرویس است.
مجتمع پتروشیمی شیراز به عنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در سال 1342 به منظور تولید کودهای شیمیایی ازته آغاز به فعالیت کرد.
شروع به کار مجتمع با بهره‌برداری از 4 واحد تولید آمونیاک،اوره، اسید نیتریک و نیترات آمونیوم و نیز واحد تامین سرویس‌های جانبی (آب، برق، بخار و هوای فشرده) همراه بوده و پس از آن با توجه به نیاز کشور طرح‌های توسعه متعددی به مرحله اجرا در آمده است.
اولین طرح توسعه مجتمع با بهره‌برداری از واحد سودااش در سال 1352 به مرحله اجرا در آمد سپس در سال 1355 با احداث واحدهای STPP و DAP روند توسعه ادامه یافت. بزرگ ترین طرح توسعه مجتمع در سال 1364 به مرحله بهره‌برداری رسید. در این طرح واحدهای جدید تولید آمونیاک، اوره، اسید نیتریک و نیترات آمونیوم با ظرفیتی معادل 10 برابر واحدهای قدیم به همراه واحدهای کلر آلکالی، متانول، پرکلرین و آرگون نیز به ترتیب در سال‌های 1367 و 1369 و 1372و 1373 به بهره‌برداری رسیدند.
مجتمع پتروشیمی شیراز 12 محصول میانی و نهایی را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند. محصولات مجتمع از کودهای شیمیایی تا موارد مورد مصرف در صنایع شوینده و دیگر صنایع پایین دستی را شامل می‌شود.
محصولات تولیدی این شرکت شامل آمونیاک، اسید نیتریک، اوره، نیترات آمونیوم کشاورزی، نیترات آمونیوم صنعتی، سودای سبک، سودای سنگین، جوش شیرین، متانول و آرگون است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی