مهندس بیات در بازدید از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناروی

اهداف سند چشم انداز جز در بستر پژوهش و توسعه محقق نمی شود

اهداف سند چشم انداز جز در بستر پژوهش و توسعه محقق نمی شود
(چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸) ۱۱:۰۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در روز پژوهش از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بازدید و در جمع کارکنان و مدیران این شرکت سخنرانی کرد.

به گزارش نیپنا، مهندس بیات در این بازدید ضمن گرامیداشت روز پژوهش و تبریک به همکاران پژوهشگر گفت: صنعت پتروشیمی سیر بلوغ را به خوبی طی کرده است و مسیر روشنی در پیش رو دارد .
وی با تاکید بر اینکه این صنعت باید متوازن و متناسب با نیاز جامعه توسعه یابد افزود: یکی از بخش هایی که می تواند ضمانت توسعه متوازن را فراهم کند پژوهش و فناوری است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پژوهش و فناوری باید همگام با توسعه صنایع پتروشیمی از همان ابتدا توسعه می‌یافت. این به این معناست که توسعه موزون در پتروشیمی آنطور که باید و شاید نداشته ایم.
وی با بیان اینکه امروز دیگر نمی توانیم برای تامین نیازهای خود در این صنعت فقط چشم به خارج از کشور داشته باشیم تاکید کرد: باید در مقوله تحقیق و توسعه متمرکز شویم، آن را توسعه دهیم و سرعت بیشتری به آن ببخشیم.
وی بر پیشرو بودن پژوهش و فناوری تاکید کرد و افزود: اهدافی که در برنامه‌های توسعه کشور و چشم انداز بیست ساله مطرح شده است جز در بستر تحقیق و توسعه محقق نمی شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی