اتمام خدمات مهندسی فاز 2 طرح تامین گاز در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

اتمام خدمات مهندسی فاز 2 طرح تامین گاز در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر
(شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸) ۱۴:۴۷

خدمات طراحی ایستگاه جدید تقلیل فشار گاز و خط انتقال آن در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به پایان رسیده است.

خدمات طراحی ایستگاه جدید تقلیل فشار گاز و خط انتقال آن در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به پایان رسیده است.
به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طرح تامین گاز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف تامین گاز مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دو فاز طراحی شده است.
محسن کریمی سرپرست امور مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص فازهای اول و دوم گفت: در حال حاضر، فاز اول طرح گازرسانی که با تامین 4/14 میلیون متر مکعب در روز به بهره برداری رسیده است و گاز ورودی از خط لوله 30 اینچ پالایشگاه بید بلند با فشار 1000psi-500psi به دو ایستگاه تقلیل فشار گاز در منطقه ویژه متصل می شود و با فشار خروجی 450psi و 250psi به وسیله دو رشته خط لوله انتقال گاز به قطر 24 اینچ به مصرف کنندگان مستقر در منطقه ویژه تحویل داده می شود.
وی در ادامه افزود: طبق بررسی های صورت گرفته و انجام موازنه با وضعیت موجود، نتیجه نهایی بر آن شد که تامین گاز اضافی به میزان 4/8 میلیون متر مکعب در روز علاوه بر گاز تخصیصی موجود صورت گیرد که در مجموع این دو فاز به میزان 8/22 دهم میلیون متر مکعب گاز است در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست امور مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص برنامه های تامین گاز در فاز دوم گفت: این سازمان به منظور تامین این میزان گاز نسبت به طراحی ایستگاه جدید تقلیل فشار گاز و خط لوله انتقال سوم با ظرفیت 4/8 دهم میلیون متر مکعب در روز اقدام کرده است که در حال حاضر خدمات مهندسی طرح یاد شده به پایان رسیده و مراحل انتخاب پیمانکار آن نیز شروع شده است.
شایان ذکر است ،استان خوزستان یکی از غنی ترین مناطق کشور از نظر وجود زخایر نفت و گاز است و سهولت دستیابی به خوراک و مواد اولیه برای طرح های صنایع پتروشیمی از عمده ترین مزایای این منطقه محسوب می شود.
 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی