تودیع و معارفه مدیر برنامه ریزی و توسعه

تودیع و معارفه مدیر برنامه ریزی و توسعه
(سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸) ۱۵:۵۴

مراسم تودیع و معارفه مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نیپنا، در این مراسم مهندس اولادی به عنوان مدیر جدید برنامه ریزی و توسعه معرفی و از خدمات مهندس پیوندی در مدت 11 سال تصدی این سمت قدردانی شد.
مهندس بیات در این مراسم با قدردانی از تلاش و زحمات مهندس پیوندی در طول سال‌های تصدی این سمت و همچنینی در طول سال‌های فعالیت در صنعت پتروشیمی گفت: امروز جناب آقای پیوندی از صنعت پتروشیمی جدا نمی‌شود بلکه عرصه جدیدی فراهم شده است تا ایشان بدون محدودیت در صنعت پتروشیمی فعالیت نمایند و این صنعت از تجارب ایشان استفاده نماید.
وی با بیان اینکه آقای پیوندی یکی از افراد موثر در توسعه صنعت پتروشیمی است افزود: اگر ایشان روزی هم در بین ما نباشد آثار تلاش ایشان در جای جای صنعت پتروشیمی باقی است و کشور از ثمرات این تلاش بهره‌‌مند خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تغییر شرایط گفت: امروز صنعت پتروشیمی باید در دو بخش حاکمیتی توسعه محور و خصوصی به کار خود ادامه دهد و وظیفه مهم ما این است که هم واحدهای موجود را به مردم و بخش خصوصی بازگردانیم و هم هدایت و توسعه این صنعت را برای تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله بر عهده بگیریم.
وی گفت: یکی از بخش‌هایی که در زمینه توسعه بسیار مهم است و باید با نگاه به آینده پیش برود، مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین با تشکر از مهندس اولادی که سمت مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه را پذیرفته است گفت: ایشان پیش از این به عنوان مدیرعامل پتروشیمی اندیمشک، عضو هیات مدیره پتروشیمی بوشهر، مدیر تامین کالای پتروشیمی کاویان، پتروشیمی مارون و پیش از آن هم سال‌ها در پتروشیمی اراک در بخش های مختلف فعالیت کرده است.

پیوندی : هرجا باشم برای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور کار خواهم کرد‌

در این نشست مهندس پیوندی گفت: گرچه به حکم شناسنامه بازنشسته می‌شوم اما از پتروشمی جدا نخواهم شد و تا زمانی که بتوانم برای پتروشیمی کار خواهم کرد.
وی ضمن ابراز رضایت از فعالیت در صنعت پتروشیمی کشور گفت: از کارهای انجام شده در مدت حضورم در پتروشیمی راضی‌ام و احساس می‌کنم وظیفه‌‌ام را در قبال کشورم انجام داده‌ام.
وی به سوابق شغلی خود در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: خوشحالم که در تدوین برنامه های پنج ساله پتروشیمی نقش داشتم و توانستم برنامه توسعه این صنعت را با همکاری سایر همکاران تدوین کنم.
وی با بیان اینکه آرزو داشتم ادامه توسعه صنعت پتروشیمی در چابهار اتفاق بیفتد افزود: با اجرای این طرح، گاز پارس جنوبی به چابهار منتقل می‌شد و ضمن توسعه این منطقه کشور، مزیت بسیار خوبی برای فروش محصولات پتروشیمی نسبت به قطر پیدا می‌کردیم و می‌توانستیم در این زمینه از قطر پیشی بگیریم.
مهندس پیوندی اظهار امیدواری کرد این طرح محقق شود تا کشور از ثمرات آن استفاده نماید.

تحقق اهداف چشم انداز کشور هدف اصلی مدیریت برنامه ریزی

مهندس اولادی هم در این نشست با اشاره به چشم انداز بیست‌ساله کشور و اهداف کلان آن گفت: در سال 1404 پتروشیمی باید به ظرفیت 126 میلیون تن و سهم 34 درصدی تولیدات خاورمیانه و 3/6 درصدی جهان برسد.
وی افزود: این برنامه با درنظر گرفتن واگذاری پتروشیمی به بخش خصوصی نشان می‌دهد که چقدر کار صنعتگران پتروشیمی در بخش حاکمیتی سخت خواهد بود؛ چراکه باید ضمن توانمند کردن بخش خصوصی، زمینه توسعه صنعت پتروشیمی برای تحقق این اهداف نیز فراهم شود.
مهندس اولادی با بیان اینکه برنامه‌های خود را در چهار محور تدوین کرده است گفت: تقویت و تکمیل زنجیره ارزش مهمترین اولویت کاری مدیرت برنامه‌ریزی خواهد بود.
وی لازمه این امر را تامین خوراک مناسب و کمک به توسعه صنایع پایین دستی دانست و گفت: همچنین لازم است از سازندگان داخلی و مشاوران ایرانی حمایت لازم انجام بگیرد.
وی تبدیل مزیت نسبی به مزیت رقابتی، خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 و جذب سرمایه داخلی و خارجی را از دیگر اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: برای تحقق همه اهداف لازم است ما از نیروی انسای با انگیزه و فعال بهره ببریم.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی