سال گذشته محقق شد

تولید 2 میلیون تنی متانول در پتروشیمی زاگرس

تولید 2 میلیون تنی متانول در پتروشیمی زاگرس
(دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹) ۱۴:۱۶

پتروشیمی زاگرس سال گذشته 2 میلیون و 51 هزار و 660 تن متانول با درجه خلوص AA تولید کرد که بیش از 90 درصد آن صادر شد.

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس، این مجتمع  پتروشیمی از جمله طرح‌های مگاتنی تولید محصولات پتروشیمی در کشور است و به دلیل وجود بازار جهانی مناسب، منابع گازی غنی و نیروی انسانی متخصص داخلی در عسلویه ساخته شده است.

این مجتمع با دو واحد فعال توانایی تولید سالانه 3 میلیون و 300 هزار تن (روزانه 10 هزار تن) متانول را دارد که با بهره‌برداری کامل از آن، ظرفیت تولید متانول در کشور به 6 میلیون و 50 هزار تن در سال افزایش یافته است.

به این ترتیب پتروشیمی زاگرس در کنار پتروشیمی‌‌های پتروشیمی شیراز، فناوران و خارگ، سهم جهانی کشورمان در تولید این ماده را به 12 درصد افزایش داده‌اند.

متانول که یکی از پرکاربردترین مواد پایه پتروشیمی است، در تهیه فرمالین برای مصارف خانگی، تولید انواع رزین‌ها در صنایع پایین‌دستی، انواع ظروف و دوربین‌های عکاسی، کلید و پریز و انواع چسب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته این ماده در تولید انواع الیاف و پارچه با کاربردهای خاص، تهیه متیل متاکریلات برای تولید انواع لامینت‌ها و M.T.B.E برای ارتقای درجه آرام‌سوزی بنزین و جایگزین کردن سرب در تولید DME (به عنوان سوخت جدید) که جایگزین گازوییل و گازهای شهری است، استفاده می‌شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی