بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از طرح های پتروشیمی در ماهشهر

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از طرح های پتروشیمی در ماهشهر
(دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹) ۱۳:۵۳

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح های پتروشیمی در ماهشهر بازدید کردند.

به گزارش دفتر خبری ماهشهر، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای کمسیون انرژی، با همراهی مهندس بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیئت همراه از مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کردند . 27 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از مجتمع های مختلف پتروشیمی در منطقه، با فعالیت ها، تولیدات، صادرات، میزان سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه و مسایل پیش روی این صنعت آشنا شدند .
در بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شرکت پتروشیمی اروند، مهندس معماریان مدیر عامل این مجتمع ضمن برشمردن خصوصیات و مزیت های پتروشیمی اروند، گفت: پتروشیمی اروند هم اکنون در شرف راه اندازی است و مجری زنجیره PVC خواهد بود و واحد های کلر آلکالی، واحد EDC ، واحد VCM ، واحد SPVC و EPVC را شامل می شود.
وی افزود: بخشی از تولیدات و صادرات این شرکت شامل 585 هزار تن در سال کلر ، 830 هزار تن در EDC ، و 343 هزار تن در سال VCM است.
وی اعلام کرد: EPVC نخستین واحد از این نوع است که در ایرانراه اندازی می‌شود.
در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهندس دشتی مدیر عامل پتروشیمی رازی هم با بیان اینکه پتروشیمی رازی از لحاظ سنی، دومین مجتمع پتروشیمی ایران محسوب می شود افزود: نخستین واحد آمونیاک در اینجا 42 سال پیش راه اندازی شده است که ظرفیت 1000 تن را دارد.
 وی افزود:‌: شرکت پتروشیمی رازی یکی از مصادیق خوب اجرای اصل 44 است که خوشبختانه 100% سهام آن به بخش خصوصی واگذار شده است .
وی یکی از خصوصیات پتروشیمی رازی را  پالایش ترش ترین گاز دنیا برشمرد و اعلام کرد: شرکت پتروشیمی رازی می تواند ترش ترین گاز دنیا را با درصدی نزدیک به 24%  هیدروژن سولفوره پالایش کند .
در بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمسیون انرژی از مجتمع های پتروشیمی، مهندس بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن برشمردن اهم فعالیت های صنعت پتروشیمی گفت : صنعت پتروشیمی این توانایی را دارد تا کمبود بنزین کشور را تامین کند .
وی تاکید کرد: یکی از مزیت های ویژه صنعت پتروشیمی در بعد تولید بنزین است که در منطقه ی ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجتمع های بوعلی سینا و پتروشیمی بندر امام خمینی و در منطقه عسلویه نیز پتروشیمی نوری (برزویه) می توانند در صورت تحریم بنزین، روزانه جمعا 14 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین به صورت روزانه تولید کنند و به بازار داخلی تزریق کنند .
وی گفت: البته این واحد ها برای تولید بنزین طراحی نشده اند، اما این توانایی را دارند تا در صورت بحران، بنزین مورد نیاز کشور را نیز تولید کنند .
مهندس بیات در بخش دیگری از سخنانش افزود: تقریبا تا اواخر اردیبهشت امسال، تولید اوره کشور به 4 میلیون و 300 هزار تن خواهد رسید، در حالی که طبق اعلام جهاد کشاورزی نیاز کشور ما به اوره 2 میلیون و 100 هزار تن است . وی اعلام کرد ما پیشنهاد داده ایم تا 400 هزار تن هم به عنوان ضریب اطمینان لحاظ کنند تا به عنوان ذخیره در نظر گرفته شود .
وی نوید داد : در همین خصوص ما پشنهاد برگزاری جشن خودکفایی اوره در کشور را اعلام کرده ایم و منتظر اعلام آمادگی وزارت کشاورزی هستیم .
ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی از 3 میلون تن در سال 1357 به به 46 میلیون تن رسیده است و چشم انداز تولید در سال 94 برای صنعت پتروشیمی 100 میلیون تن در نظر گرفته شده است . 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی