14 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر پتروشیمی در سال 88

14 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر پتروشیمی در سال 88
(شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۵:۰۸

شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در سال 88 عملیات تخلیه و بارگیری 12 میلیون و 275 هزار و 110 تن انواع محصولات پتروشیمی را برای صادرات انجام داد.‌

مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی گفت: این شرکت سال گذشته 14 میلیون و 808 هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری را با استفاده از هزار و 220 فروند کشتی انجام داده که این رقم در سال 87، 12 میلیون و 870 هزار تن بوده است.
محمدشریف شهریاری افزود: از این میزان تناژ عملیات، 12 میلیون و 275 هزار و 110 تن مربوط به صادرات و 2 میلیون و 532 هزار و 895 تن به مربوط واردات و نقل انتقال‌های داخلی بوده است.
وی میزان عملکرد بندر پارس را در سال گذشته تخلیه و بارگیری 8 میلیون و 870 هزار و 516 تن محصول و پهلودهی 680 فروند کشتی برشمرد و ادامه داد: در منطقه ماهشهر نیز 5 میلیون و 938 هزار و 217 تن محصول تخلیه و بارگیری و 540 فروند کشتی پهلودهی شده است.
شهریاری بیشترین محصول صادر شده در سال گذشته را ال.پی.جی اعلام و تصرح کرد: سال گذشته در مجموع دو منطقه ماهشهر و عسلویه حدود 3 میلیون تن ال.پی.جی متشکل از دو محصول بوتان و پروپان صادر شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 5/2 میلیون تن متانول نیز از دو منطقه صادر شده که البته بالاترین رقم صادرات را در بین تولیدات تک محصولی داشته است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در باره بالاترین عملکرد صادرات میان مجتمع‌های پتروشیمی نیز اظهار داشت: سال گذشته بیشترین عملیات در منطقه ماهشهر، به ترتیب از پتروشیمی‌های بندرامام، بوعلی‌سینا، رازی، فن‌آوران و مارون و در عسلویه نیز از سوی برزویه، زاگرس، فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی پارس انجام شده است.
به گفته وی، پیش بینی می شود راه‌اندازی طرح‌های جدید همانند اروند، همچنین حجم علمیات تخلیه و بارگیری شرکت پایانه‌ها و مخازن نسبت به سال گذشته از رشدی قابل توجه برخوردار باشد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی