از طریق مزایده و بورس

12 شرکت پتروشیمی تا پایان شهریور ماه واگذار می‌شود

12 شرکت پتروشیمی تا پایان شهریور ماه واگذار می‌شود
(یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۴:۳۷

رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی از واگذاری 12شرکت پتروشیمی تا پایان شهریور ماه خبر داد.

مرتضی رحیمیان با بیان این که ارزیابی سهام این شرکت‌‌ها انجام شده است،‌ تصریح کرد: 70 درصد از سهام پتروشیمی‌های بیستون و ارومیه، 75 درصد پتروشیمی تندگویان و 33 درصد پتروشیمی هگمتانه در مدت تعیین شده از طریق مزایده واگذار می‌شود.
وی افزود: هم‌اکنون 70 درصد سهام پتروشیمی تبریز و 5/89 درصد سهام پتروشیمی شیراز متعلق به دولت است که تا پایان شهریور ماه، همه سهام این دو شرکت نیز از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
رحیمیان یادآور شد: شیوه واگذاری سهام شرکت‌های راه‌آوران فنون پتروشیمی، کالای پتروشیمی، پژوهش و فناوری و بازرگانی پتروشیمی بین‌الملل (100 درصد سهام)، شرکت گسترش صنایع پایین‌دستی (47 درصد سهام) و توسعه صنایع پایین‌دستی (35 درصد) نیز از طریق مزایده پیش‌بینی شده است.
رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: از میان این شرکت‌ها پاکت مزایده شرکت‌های ارومیه، کالای پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی تا پایان اردیبهشت ماه باز خواهد شد.
وی پتروشیمی‌های بوشهر، اروند، ایلام، اوره و آمونیاک پردیس، باختر، دماوند، زاگرس، مرجان، کاویان، شیراز، ممسنی، کازرون،‌لردگان، زنجان، همدان و گلستان را طرح‌های قابل واگذاری زیر مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، سهام این شرکت‌ها نیز از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی