در مراسم تودیع و معارفه مدیر طرح ها

مهندس بیات: با شناخت مشکلات زمینه تسریع در اجرای طرح ها را فراهم کنیم

مهندس بیات: با شناخت مشکلات زمینه تسریع در اجرای طرح ها را فراهم کنیم
(شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۶:۱۷

مراسم تودیع و معارفه مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

مهندس بیات در این مراسم با تاکید بر حفظ نیروهای متخصص در صنعت پتروشیمی گفت: علاوه بر رشد و توسعه صنعت پتروشیمی در سال‌های گذشته همکاران ، مدیران و نیروهای متخصص این صنعت هم رشد کرده‌اند و ما باید بتوانیم از این نیروها به خوبی بهره ببریم.
وی از حضور مدیران پتروشیمی در صحنه و ادامه کار قدردانی کرد و گفت: امروز به حکم بازنشستگی از آقای ابراهیم پور جدا می‌شویم اما می‌خواهیم ایشان ادامه راه باز هم به مجموعه شرکت ملی صایع پتروشیمی مشاوره دهند.
وی  با اشاره به سوابق اجرایی مهندس حیدرنیا در بندرامام، مدیریت کنترل تولید و مهندسی طرح‌ها از وی خواست تلاش خود را برای ایجاد هماهنگی خوب بین طرح‌ها و عوامل اجریی به کار بندد و زمینه پیشرفت طرح‌ها را فراهم کند.
وی خواستار شناسایی عوامل کند شدن روند اجرای طرح ها شد و گفت: بسیاری از عوامل کند شدن اجرای طرح‌ها به مشکلات مربوط به عدم حضور لیسانسورها یا محدودیت‌های بین‌المللی مربوط نیست و ما باید با شناسایی این مشکلات زمینه سرعت اجرای طرح ها را فراهم کنیم.
وی حمایت از بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه کار برای سرمایه گذاران را سیاست دولت و شرکت ملی صایع پتروشیمی دانست و گفت: در این راه باید با برداشتن موانع و مشکلات زمینه توسعه صنعت پتروشیمی با حضور بخش خصوصی را فراهم کنیم.
وی بر رویکرد کارشناسی و علمی در شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: هیچ فشار دولتی یا غیر دولتی نباید  منجر به تصمیم‌گیری برای اجرای طرحی شود چراکه اجرای چنین طرح‌هایی روند توسعه صنعت را مختل می کند.
وی بر اولویت‌بندی در تخصیص منابع تاکید کرد و گفت‌: مدیریت طرح ها باید مرتب بر روند کارها و پیشبرد طرح ها نظارت کند تا از کاهش سرعت در اجرای کار جلوگیری شود و مشکلات سریع برطرف شود.

مهندس ابراهیم پور: هرجا باشم در خدمت صنعت پتروشیمی هستم
مهندس ابراهیم‌پور مدیر پیشین طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این مراسم با بیان اینکه آرزو داشته است شاهد راه‌اندازی طرح‌های اروند و کارون باشد گفت: امیدوارم این طرح‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی آرزوی دیگرش را تعیین تکلیف فاز دوم عسلویه اعلام کرد و گفت: امیدوارم توسعه پتروشیمی به خوبی پیش رود و من هم هر جا باشم در خدمت این صنعت خواهم بود.
وی ضمن اظهار رضایت از عملکردش در دوران مدیریت طرح ها گفت: کارهای بسیاری هست که باید انجام شود و ما چاره ای جز توسعه این صنعت نداریم.

رئوس برنامه های مهندس حیدرنیا در سمت جدید ‌
مهندس حیدرنیا مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این مراسم با اشاره به فرازهایی از بیانات امیرمومنان (ع) در زمینه مدیریت گفت: ما در سالهای پیش از انقلاب عقب افتادگی‌های زیادی داشتیم که امروز باید با همت و کار مضاعف آنها را جبران کنیم و به همین موضوع هم مسئولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته است.‌
وی جلوگیری از کار موازی، حداکثر استفاده از توانمندی داخلی، توزیع منطقی بودجه بین طرح‌ها، حمایت از سازندگان داخلی و بخش خصوصی، جذب سرمایه داخلی و خارجی، تغییر در مفاد قراردادها به منظور الزام حضور لیسانسورها برای جلوگیری از تاخیر در اجرای پروژه‌ها و ایجاد انگیزه مادی و معنوی برای کارکنان را از برنامه های خود برای اجرا در سمت مدیریت طرح ها اعلام کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی