آغاز عملیات پش راه اندازی و راه اندازی طرح پلیمر کرمانشاه

طرح پلی اتیلن کرمانشاه نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد

طرح پلی اتیلن کرمانشاه نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد
(یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹) ۱۰:۲۰

با آغاز عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی طرح پلی اتیلن سنگین کرمانشاه و با تداوم شستشوی خطوط در واحدهای فرآیندی، شمارش معکوس برای بهره برداری این واحد عظیم پلیمری آغاز شد.

 

به گزارش نیپنا؛ محمد رضا رضایی  مدیر عامل شرکت پلیمر کرمانشاه، پیش از تحویل طرح پلی اتیلن سنگین این مجتمع به گروه بهره برداری گفت: عملیات  اجرایی این مجتمع از نیمه دوم سال 1385 با تلاش بی وقفه پرسنل در تمامی بخش های مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب و با استفاده از تمام توان پیمانکاران داخلی آغاز و با شروع عملیات پیش راه اندازی، مجتمع به تیم راه اندازی تحویل داده شد.

 وی با بیان اینکه با انجام مقادیر و احجام گسترده ای از ساخت تجهیزات، عملیات ساختمانی و اجرایی با پیش از 3 میلیون نفر ساعت کار در دوره زمانی افزون بر سه سال با برنامه ریزی دقیق به ثمر نشسته است، افزود: با پیش بینی آب، برق، هوا و بخار مورد نیاز برای عملیات پیش راه اندازی، نوید راه اندازی مجتمع در سه ماه آینده را
می دهیم.

رضایی اظهار کرد: حجم عملیات سنگ شکنی، سنگ برداری، خاک برداری، خاک ریزی، بتون ریزی و دیگر بخش های عملیات مانند لوله کشی، برق و ابزار دقیق در سطح این مجتمع پیچیدگی عملیات را چندین برابر کرده بود، اما با تلاش نیروهای اجرایی هیچ گونه خللی در روند پیشرفت پروژه پیش نیامد و عملیات اجرایی این مجتمع با کیفیت بالایی در مدت زمان کوتاهی به اتمام رسید.

وی درخصوص وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی این طرح افزود: واحدهای فرآیندی مجتمع پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با پیشرفتی بالغ بر 92 درصد بر اساس برنامه مصوب، در چند ماه آینده آماده دریافت خوراک اتیلن برای عملیات بهره برداری می شود و واحدهای سرویس های جانبی و آفسایت نیز در مراحل نصب مکانیکی هستند که پیشرفت آنها در مجموع 81 درصد اعلام شده است.

رضایی در خصوص منابع تامین منابع مالی و اعتباری برای اجرای این طرح گفت: با وجود موانع و مشکلات بسیار زیاد در تامین نقدینگی با پیگیری مستمر، این شرکت موفق شد بخشی از منابع اعتباری خود را از محل منابع مالی خارجی و بخشی نیز از منابع بنگاههای اقتصادی زودبازده داخلی تامین کند.

بنا به گفته وی، برای تامین منابع تکمیلی 40 میلیون و 600 هزار یورو از صندوق ذخیره ارزی و 200 میلیارد ریال از محل مصوبات کارکرده صنایع استان جذب شده است.

وی ادامه داد: همچنین تامین 10 میلیون یورو از بانک توسعه صادرات و 10 میلیون دلار از بانک ملی کشور امارات متحده عربی نیز توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصویب شده است، تا مراحل تکمیلی مجتمع بدون دغدغه مالی به اتمام برسد.

گفتنی است، شرکت پلیمر کرمانشاه مجری طرح پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن است. این طرح از جمله طرح های مصوب هیئت وزیران در مسیر خط لوله اتیلن غرب و تجحت مالکیت 100 درصدی شرکت پتروشیمی باختر است که پس از بهره برداری تا پایان امسال خوراک واحدهای پایین دستی تولید کننده انواع لوله، قطعات پلاستیکی، کابل و غیره این منطقه را تامین می کند.

طرح پلی اتیلن سنگین کرمانشاه با دانش فنی شرکت بازل و با پیمانکاری مهندسی اصولی، تفصیلی،تدارکات و نصب شرکت های اوده و سازه اجرا شده است.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی