در دو ماه نخست امسال

پلی‌اتیلن 6 درصد حجم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد

پلی‌اتیلن 6 درصد حجم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد
(چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹) ۰۹:۵۱

پلی‌اتیلن گرید فیلم در دو ماه نخست امسال 6 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور (معادل 235 میلیون و 900 هزاردلار) را به خود اختصاص داد.

  

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط‌ عمومی گمرک ایران، پروپان مایع شده با 228 میلیون و 800 هزار دلار دومین کالای عمده صادراتی کشورمان بود و 6 درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.

جایگاه بعدی نیز به سایر گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی مایع شده اختصاص دارد که سهم این کالا از صادرات غیرنفتی در این مدت به 206 میلیون و 200 هزار دلار رسید. متانول نیز با 135 میلیون و 100 هزار دلار در رتبه چهارم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در مدت یاد شده صادرات غیرنفتی کشور با احتساب میعانات گازی به 4 میلیارد و 528 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32/33 درصد رشد نشان می‌دهد

وزن صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی نیز به 10 میلیون و 353 هزار تن رسید که در مقایسه با سال قبل 2/30 درصد رشد داشته است.

همچنین در دو ماه نخست امسال، بنزین عمده‌ترین کالای وارداتی به کشور بود و با اختصاص 5/3 درصد از کل ارزش واردات و 9/5 درصد از وزن آن، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

واردات در مدت یاد شده در مجموع به 8 میلیارد و 399 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/19درصد افزایش یافته است. این میزان کالای وارداتی در دو ماه نخست سال جاری 6 میلیون و 715 هزار تن بود که از این نظر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3/6 درصد کاهش داشته است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی