تولید پلاستیک تجدیدپذیر زیستی از پسماندهای میوه با کاهش 10 درصدی هزینه تولید نسبت به محصولات کنونی

(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹) ۱۳:۴۳

پژوهشگران دانشگاه "یو. اس. ام" مالزی توانستند گامی رو به رشد در عرضه پلاستیک های دوستدار محیط زیست با استفاده از پسماندهای میوه بردارند.

به گزارش سایت ایران پلاست، این پلاستیک های گیاهی می توانند جایگزین پلاستیک های تجدیدناپذیر شوند و کاربردهایی در صنایع بسته بندی داشته باشند.

این تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور حنفی اسماعیل از مدرسه مواد و مهندسی منابع معدنی دانشگاه "یو. اس. ام" در این خصوص توضیح داد: "بیشتر پلاستیک های تجاری از گاز طبیعی و نفت تولید می شوند که هیچ کدام تجدیدپذیر زیستی نیستند. این درحالی است که ما موفق شدیم از پسماندهای میوه های گرمسیری چون موز، رمبوتان و انبه جنگلی پلاستیک تجدیدپذیر زیستی تولید کنیم."

وی افزود: "هدف ما یافتن راهی برای حل مشکل محیط زیست است که به سبب استفاده بی رویه از پلیمرهای نفتی ایجاد شده است." این پلاستیک زیستی Fruitplast نام دارد. این دانشمند مالزیایی افزود: "ما Fruitplast را در معرض شرایط تجزیه کننده قرار دادیم و مشاهده کردیم که این پلاستیک در یک دوره بین سه تا شش ماه تجزیه می شود."
وی در خصوص هزینه های تولید و عرضه تجاری این محصول توضیح داد که این هزینه ها 10 درصد ارزان تر از پلیمرهای تجدیدپذیر زیستی موجود در بازار هستند.
براساس گزارش برناما، فرایند آماده سازی این پلاستیک برای عرضه تجاری به حدود یکسال زمان نیاز دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی