بازدید پروژه های در دست ساخت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط معاون وزیر نفت

بازدید پروژه های در دست ساخت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط معاون وزیر نفت
(یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹) ۱۱:۳۱

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از پروژه های در دست اقدام منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه تنی چند از مدیران و کارشناسان این شرکت از پروژه های اروند، فجر 2 و NF3 بندرامام بازدید کردند. این بازدید در ادامه بازدیدهای اردیبهشت و خرداد، سومین بازدید ایشان از این منطقه بوده است.
براساس این گزارش پروژه اروند با توجه به مساعدتهای مالی، فنی و نیروی انسانی که از طرف شرکت ملی صنایع پتروشمی به آن اختصاص داده شده از یکماه گذشته تاکنون، پیشرفتهای چشمگیری در روند اجرای پروژه در آن صورت گرفته است و روند پیشرفت پروژه شتاب بیشتری گرفته است.
در این بازدید اولین آزمایش رکتیفایر شماره 1 در ترین 1  در حضور بازدید کنندگان با موفقیت انجام گرفت.
با توجه به اظهارات معماریان، مدیرعامل پتروشیمی اروند، با برنامه ریزیهای انجام شده در این پروژه دستیابی به نقطه بهره برداری از این پتروشیمی نزدیکتر شده است.
تامین یوتیلیتی کافی و مداوم یکی از نیازهای حال حاضر پروژه اروند است و به طور خاص برق و آب DM از مهمترین آنهاست که طی برگزاری بازدیدهای مکرر و پیگیری های مداوم مقام معاون وزیر نفت این قبیل مشکلات با مدیریت ویژه در حال پیگیری و حل و فصل است.
عبدالحسین بیات در جلسه مدیران و کارشناسان پروژه اروند خواستار اندیشیدن و در نظر گرفتن تدابیر ویژه برای تداوم روند تولید این پتروشیمی پس از آغاز بهره برداری از آن شد.
وی ادامه داد: دقت دست اندرکاران ساخت در این پروژه در خصوص رعایت موارد ایمنی تاکنون باعث پیشگیری از بروز حادثه در این پتروشیمی شده است که به نوبه خود قابل تقدیر است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به روند رو به رشد قیمت محصولات پلیمری در ایران و جهان ورود تولیدات اروند به بازارهای داخلی و خارجی خصوصاً PVC را موجب تعادل نسبی در جریان بازار دانست.
وی در پایان این جلسه از مدیران و کارشناسان پتروشیمی اروند خواست تا حفظ انسجام، حفظ ایمنی و کوتاه کردن زمانهای مورد نظر را مد نظر قرار دهند و افزود: راه اندازی مهم است لکن شرط اصلی نیست. شرط اصلی در سرویس نگه داشتن واحد و تداوم تولید پس از راه اندازی می باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیئت همراه در ادامه، ضمن بازدید از پروژه فجر 2 در جلسه ای که به همین منظور تشکیل شده بود شرکت کردند.
براساس گزارش مدیران پروژه ساخت و ساز و پیشرفت در واحد های پیش تصفیه، احداث مخازن، تصفیه آب، خط 400 کیلوولت و پست 400 و همچنین پروژه جدیدی اسمزمعکوس که دو ماه پیش کلید خورده است، به صورت فعال ادامه دارد.
پروژه فجر 2 براساس طراحی می بایست پس از بهره برداری 640 مگاوات برق، 740 تن بخار، 15 هزار تن هوای سرویس و 300 هزار تن هوای ابزار دقیق به همراه اکسیژن و نیتروژن تولید نماید.
همچنین واحد آب این مجتمع می بایست 5460 متر مکعب آب اسمز معکوس، 1470 متر مکعب آب DM و آب آتش نشانی و آب سرویس و آب خنک کننده تولید و در اختیار مصرف کنندگان مورد نظر قرار دهد.
خوراک این پروژه 9800 متر مکعب آب خام و 350 هزار متر مکعب گاز است که با به بهره برداری رسیدن پروژه های آب رسانی و گاز رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این مقدار خوراک تامین خواهد شد.
پیشرفت واحدهای مختلف این پروژه در بخش نیروگاه 95 درصد، بخش ماشین سازی 86 درصد، پیش تصفیه 70 درصد، تصفیه خانه 32 درصد، تفکیک هوا بیش از 10 درصد، خطوط انتقال 92 درصد گزارش شده است.
مهندس بیات در این جلسه پس از استماع گزارش پیشرفت پروژه با اعلام رضایت نسبی از روند مطلوب پیشرفت این پروژه و با اشاره به در راه بودن اجرای مدیریت ویژه خوراک، زمانبندی را در اجرای پروژه ها بسیار مهم دانست و گفت: در آینده در بحث قیمتهای خوراک نوعی مدیریت قیمت طراحی شده است که براساس آن در صورتی که پروژه در فرصت مشخص و مطلوب به بهره برداری  برسد می تواند از مشوقهای در نظر گرفته شده قیمت خوراک برخوردار شود.
وی تمرین تمام کردن پروژه ها و به دست آوردن تجربه برای آینده را نوعی سرمایه گذاری دانست که در اختیار مشاورین و پیمانکاران و سازندگان قرار خواهد گرفت.
عبدالحسین بیات با اشاره به وضعیت سیاسی جهان و به فال نیک گرفتن تحریمهای اقتصادی اظهار کرد: این تحریمها باعث شده است که توجه بیشتر کشور به توان داخلی کشور متمرکز شود.
وی با اشاره به اظهارات ریاست محترم جمهوری در عسلویه مبنی بر تمرکز بر استفاده از توان، تجهیزات و منابع ایرانی در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: خطاب عمده ایشان مشاورین، پیمانکاران و سازندگان بوده است و این عزیزان می بایست جهت پاسخ گویی مثبت به این رویکرد خود را آماده نمایند.
هیئت بازدید کننده شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه بازدید یک روزه خود، به پتروشیمی بندرامام وارد شده و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه NF3 این شرکت قرار گرفتند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی