ایران در تولید کود اوره خودکفا شد

مهندس بیات: همت بلند تلاشگران صنعت پتروشیمی امروز پر افتخار و فردای پر امید را رقم زد

مهندس بیات: همت بلند تلاشگران صنعت پتروشیمی امروز پر افتخار و فردای پر امید را رقم زد
(چهارشنبه ۶ اَمرداد ۱۳۸۹) ۱۱:۴۴

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی راه اندازی و تولید تجاری از طرح‌های پتروشیمی پردیس و مروارید را نمونه شکست تحریم‌های خارجی در صنعت نفت دانست وخاطرنشان کرد: همت بلند تلاشگران صنعت پتروشیمی موجب امروز پر افتخار این صنعت و فردای پر امید آن عنوان است.

 عبدالحسین بیات امروز چهارشنبه (6 مرداد) در مراسم بهره برداری از طرح های فاز دو پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مروارید تولید تجاری این دو طرح را نمونه واقعی و عینی شکست تحریم‌های خارجی دانست و افزود: همت بلند صنعتگران پتروشیمی عامل امروز پر افتخار این صنعت و فردای پر امید آن است.‌

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی میزان مصرف اوره در کشور را در حال حاضر 2 میلیون تن اعلام کرد و با اشاره به مازاد 2.4 میلیون تنی کود اوره در کشور از مسئولان کشور خواست مجوز صادرات این محصول را در اختیار صنعت پتروشیمی قرار دهند.

وی همچنین تاکید کرد : با صدور مجوزهای صادراتی صنعت پتروشیمی برای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان داخلی که ارتباط مستقیم با امنیت غذایی کشور را دارد، تعهد می‌دهد.‌

بیات صنعت پتروشیمی را لوکوموتیو توسعه صنعتی کشور خواهد و افزود: در سال گذشته هر یک ماه و نیم یکی از طرح های صنعت پتروشیمی را افتتاح کردیم و امسال نیز تا این زمان دو طرح را به ثمر رسانده ایم و سعی می کنیم رکورد سال قبل را حفظ کنیم.

بیات ظرفیت تولید پتروشیمی پردیس را در فاز دوم یک میلیون و 750 هزار تن اوره و آمونیاک، نرخ سرمایه گذاری را 450 میلیون دلار و میزان اشتغالزایی مستقیم آن را 560 نفر اعلام کرد و افزود: با تکمیل فاز دو این مجتمع، ایران دومین تولیدکننده اوره در جهان و نخستین در خاورمیانه خواهد بود.

وی همچنین ظرفیت تولید پتروشیمی مروارید را 544 هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری برای ساخت این طرح 456 میلیون دلار بوده است.

به گفته او با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور به بیش از 50 میلیون تن در سال می رسد.

بیات ادامه داد: صنعت پتروشیمی هم اکنون سهم 25.8 درصدی در خاورمیانه و سهم 2.4درصدی در جهان دارد ضمن اینکه در صادرات غیر نفتی کشور و در بخش صنعت نیز 43 درصد و 53.6 درصد سهم دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرای سریع و بدون تاخیر طرح های پتروشیمی، عدم حضور خارجی ها در مراحل نصب و اجراو توان فنی و مهندسی بالا را از ویژگی های مهم امروز صنعت پتروشیمی دانست.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی