در صورت تامین به موقع منابع ارزی و ریالی

پتروشیمی زنجان 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

پتروشیمی زنجان 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
(چهارشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۸۹) ۰۹:۳۵

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با تاکید بر تامین منابع ارزی و ریالی مورد نیاز این طرح گفت: با تامین به موقع منابع می‌توانیم ظرف 3 سال پتروشیمی زنجان را به طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

 محمدرضا مرید شوشتری گفت: پیمانکار قوی برای این پروژه در نظر گرفته شده که همه امکانات خود را به این پروژه آماده و کارگاه را تا 90 درصد تجهیز کرده است.

وی با بیان این که دیرکرد این پروژه روزانه 750 میلیون تومان خواهد بود، تصریح کرد: هم‌اکنون اوره به ازای هر کیلو 250 تومان خرید و فروش می شود و با توجه به این که پتروشیمی زنجان ظرفیت تولید روزانه 3 هزار تن اوره را دارد به ازای هر روز دیرکرد در راه اندازی آن 750 میلیون تومان خسارت به مجتمع وارد می شود.

شوشتری ادامه داد: استقبال از محصولات پتروشیمی زنجان بسیار زیاد است تا جایی که با ترکیه مذاکراتی را برای صادرات محصولات این مجتمع انجام شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های مناسب جغرافیایی زنجان یادآوری کرد: دسترسی به راه ریلی استان زنجان برای صادرات محصولات و تعریض سریع تر جاده زنجان -ایجرود از درخواست‌های ما بوده است که امیدواریم به پیشبرد اهداف طرح پتروشیمی استان کمک شایانی کند.

بر اساس این گزارش، مجتمع پتروشیمی زنجان که با هدف تولید اوره و آمونیاک برنامه‌ریزی شده است در منطقه ایجرود- زنجان و در زمینی به مساحت 500 هکتار در دست احداث است.

ظرفیت تولید این مجتمع یک میلیون تن اوره و 670 هزار تن آمونیاک برآورد شده است و با احداث این واحد صنعتی، امکان راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در صنایع جانبی پتروشیمی در استان نیز فراهم می‌شود.

این پروژه از جمله طرح های استانی پتروشیمی است که در سال 1385 و در سفر هیئت دولت به تصویب رسیده و نزدیک به 95 درصد از سهام عرضه شده آن از سوی شهروندان استان خریداری شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی