مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی

بازرگانی پتروشیمی، یک شرکت بازرگانی بین المللی است

بازرگانی پتروشیمی، یک شرکت بازرگانی بین المللی است
(دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹) ۱۳:۲۳

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی سهامدار مجتمع های پتروشیمی است.‌

حمزه‌لو افزود: سیاست‌های جدید این شرکت، خرید سهام برخی از مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی است که در این زمینه سهام شرکت‌های پردیس، ارومیه، زاگرس، کارون و آریافسفریک را خریداری کرده ایم‌ و برنامه داریم در 7 طرح از جمله طرح‌های در دست ساخت پتروشیمی نیز سهامدار باشیم.
وی با بیان آماری که نشان از رشد تجاری شرکت بازرگانی پتروشیمی در عرصه بازارهای جهانی داشت، تبدیل شدن به یک شرکت بازرگانی بین‌المللی را از اهداف آینده آن دانست.
وی در ادامه گفت: نیازی نیست که مبداء همه فعالیت‌های شرکت بازرگانی پتروشیمی کشور جمهوری اسلامی ایران باشد. ما باید از گوشه و کنار دنیا بخریم و به گوشه و کنار دیگر دنیا بفروشیم. بر همین اساس است که شرکت بازرگانی پتروشیمی به یک شرکت بازرگانی بین‌المللی تبدیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ایران در سال 2009 دومین صادرکننده متانول به چین بود که در شش ماه نخست 2010 به جایگاه نخست در این زمینه رسیده است.
وی افزود: شرکت بازرگانی در سال‌های 2008 و 2010 جایگاه خودش را در شرکت‌های تجاری جهان به عنوان تامین کننده محصولات پتروشیمی باز کرد. امروز در اروپا و در صادرات پلی اتیلن جایگاه دوم را داریم. در چین و میان صادر کنندگان خاورمیانه هند جایگاه دوم را داریم. در ترکیه هم همین جایگاه را داریم و در چین در سال گذشته در متانول جایگاه دوم را بدست‌آوردیم اما امسال در آمار شش ماه اول سال 2010 با رشدی خوب جایگاه اول را در اختیار داریم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: با آن که به عنوان شرکتی 55 درصد خصوصی، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌ایم، اما موفق شده ایم در 6 ماه نخست امسال، صادرات محصولات پتروشیمی را 33 درصد به لحاظ وزنی و 56 درصد به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهیم.
وی افزود: در 6 ماه نخست امسال 7.3 میلیون تن انواع محصول پتروشیمی به ارزش 4.5 میلیارد دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.
حمزه‌لو راندمان و عملکرد بهتر نیروی انسانی متخصص، افزایش سرعت تصمیم‌گیری و کاهش بروکراسی‌های اداری را از پیامدهای مثبت خصوصی‌سازی در این شرکت خواند و ادامه داد: همچنین به دلیل گردش مالی 30 میلیارد دلاری در سال، این شرکت از پشتوانه تجاری مطلوبی برخوردار شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی