برگ زرینی در کارنامه درخشان صنعت ارزش آفرین پتروشیمی

بهره برداری رسمی از طرح ضربتی تولید بنزین در پتروشیمی

بهره برداری رسمی از طرح ضربتی تولید بنزین در پتروشیمی
(یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹) ۱۱:۱۵

دکتر میرکاظمی ،وزیر نفت، به همراه مهندس بیات ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در روز سه شنبه 23/06/1389 به منظور بهره برداری رسمی از طرح ضربتی تولید بنزین در دو مجتمع پتروشیمی نوری و جم وارد عسلویه شد.

وی پس از بازدید هوایی از منطقه و مجتمع های پتروشیمی از اسکله های بارگیری و روند ارسال بنزین به پالایشگاه بندرعباس بازدید کرد.
‌وزیر نفت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از روند تولید بنزین در کشور و مجتمع های پتروشیمی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 دکتر میرکاظمی گفت: توان علمی، فنی و تحول زیرساختی در صنعت نفت افزایش یافته و تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت پس از انقلاب اسلامی است و خوشبختانه با ابتکارات انجام شده در مجتمع های پتروشیمی و انجام فرایندی در پالایشگاه ها، نیاز به واردات بنزین رفع شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون پتروشیمی های جم، برزویه، اراک، بوعلی، بندرامام و امیرکبیر تولید بنزین را از 26 روز پیش شروع کرده اند و میزان واردات بنزین کشور به کمتر از یک دهم دوره های قبل رسیده است.
 وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون مصرف روزانه بنزین کشور با تولید این محصول برابر شده است و ما نیازی به واردات نداریم.
دکتر سید مسعود میرکاظمی از تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی نوری(برزویه) خبر داد و گفت: هم اکنون در 6 واحد پتروشیمی کشور تولید ضربتی بنزین از 26 روز پیش آغاز شده است.
میرکاظمی ادامه داد: پتروشیمی نوری(برزویه) می تواند تولید خود را در دو سه هفته آینده از 6 میلیون لیتر در روز به 7 میلیون لیتر افزایش دهد؛ پتروشیمی جم نیز به عنوان تولید کننده بنزین با اکتان بالا به جمع تولید کنندگان راهبردی ترین فرآورده نفتی تبدیل شده است.
وزیر نفت یادآور شد: برنامه ریزی هایی انجام شده است که تا قبل از پایان سال 17 میلیون لیتر نیز به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه های کشور اضافه شود.
میرکاظمی همچنین پس از این بازدید با حضور در سالن اجتماعات با مدیران مجتمع های پتروشیمی عسلویه دیدار و  از زحمات تمامی دست اندرکاران تولید بنزین در مجتمع پتروشیمی تشکر و قدردانی کرد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی