مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر :

صادرات منطقه ویژه به 68 کشور جهان

صادرات منطقه ویژه به 68 کشور جهان
(سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹) ۱۵:۱۰

سال گذشته 5 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی از مجتمع های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به بخش های مختلف داخل و خارج از کشور ارسال شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر 13 مهر در جریان بازدید خبرنگاران از این منطقه، با بیان این که 12 سال از فعالیت این منطقه می گذرد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی پارس و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در میان 16 منطقه اقتصادی کشور در گروه مناطق اقتصادی نوساز قرار دارد.
یزدانی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت این منطقه تا کنون 15 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری و 18 میلیون تن ظرفیت تولید انواع محصولات در این منطقه ایجاد شده است که بخش عمده ای از این ظرفیت در سال های پس از انقلاب در این منطقه ایجاد شده است.
به گفته یزدانی، در سال های پس از انقلاب با احداث واحدهای جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، هم اکنون این منطقه به 68 کشور جهان محصولات صادر می کند.
وی با بیان این که سال گذشته 5 میلیارد دلار از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به بخش های مختلف صادر شده است، گفت: 3.2 میلیارد دلار از این میزان به خارج از کشور و بقیه آن به سایر شهرهای کشور صادر شده است.
وی قرار گرفتن صنایع پایین دستی بالادستی و میان دستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را از ویژگی های ممتاز این منطقه برشمرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر خودکفایی در تامین بنزین مورد نیاز کشور با استفاده از امکانات موجود در مجتمع های پتروشیمی را یکی از اقدام های موفق دولت برشمرد و گفت: با این اقدام، افزون بر تامین بنزین مورد نیاز بخش های مختلف کشور، هیچ کمبودی در زمینه محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی ایجاد نشده است.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی