مهندس بیات:

هدفمند کردن یارانه ها تاثیری در قیمت محصولات پتروشیمی ندارد

هدفمند کردن یارانه ها تاثیری در قیمت محصولات پتروشیمی ندارد
(سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹) ۱۶:۴۲

قیمت محصولات پتروشیمی بر اساس قیمت های جهانی تعیین می شود؛ بنابراین پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها هیچ گونه افزایش قیمت نخواهیم داشت. از این رو از کارگزاران درخواست می کنیم که اقدام به خرید های بیش از نیاز نکنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (سه شنبه 20 مهر) در حاشیه بازدید از بورس کالا و تالار معاملاتی معاملات فراورده های پتروشیمی گفت: اولویت نخست شرکت ملی صنایع پتروشیمی تامین نیاز داخل به طور کامل بوده است. بنابراین، اجرای طرح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی نیز پس از تامین نیاز صنایع پایین دستی و تبدیلی در اولویت قرار می گیرد.

وی با اشاره به حضور مجتمع های پتروشیمی جم، اراک، امیرکبیر، بندرامام، بوعلی سینا و نوری در طرح تولید بنزین تاکید کرد: هر یک از این مجتمع ها که در فرایند تولید بنزین مشارکت می کنند با توجه به نیاز داخل تولید بنزین را متوقف و محصولات پتروشیمی تولید خواهند کرد؛ بنابراین اجازه نمی دهیم هیچ  گونه کمبود محصولی در بازارهای داخلی ایجاد شود.

بیات همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد: قیمت محصولات پتروشیمی بر اساس قیمت های جهانی تعیین می شود؛ بنابراین پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها هیچ گونه افزایش قیمت نخواهیم داشت. از این رو از کارگزاران درخواست می کنیم که اقدام به خرید های بیش از نیاز نکنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: به تمام تولید کنندگان قول می دهیم که تمام نیازهای آنها را پاسخگو باشیم و مطمئن باشند تامین نیاز انها الویت نخست ماست؛چرا که توسعه صنعت پتروشیمی اساسا برای تامین نیاز صنایع پایین دستی انجام شده است.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی