رهاورد وزارت نفت از نمایشگاه بین المللی اکسپو چین 2010

رهاورد وزارت نفت از نمایشگاه بین المللی اکسپو چین 2010
(یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹) ۱۵:۲۰

نمایشگاه بین المللی اکسپو چین 2010 از 11 اردیبهشت 89 (اول می 2010) تا 9 آبان 89 (31 اکتبر 2010) در شهر شانگهای یکی از بزرگترین شهرهای چین و هشتمین شهر بزرگ جهان به منظور معرفی فرهنگ، فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، تمدن و معماری کشورهای حاضر با هدف کمک به تبادلات اقتصادی، فرهنگی و علمی میان کشورها و توسعه آنها با شعار "شهر بهتر زندگی بهتر" برگزار می شود.‌

فضای باز و بسته نمایشگاه اکسپو حدود 3 میلیون مترمربع است که طی مدت 3 سال این نمایشگاه (از صفر تا 100) احداث شده است و 170/4 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.
در نمایشگاه امسال جمهوری اسلامی ایران در سالنی به مساحت 2000 مترمربع شرکت کرده است که این سالن نیز در60 روز با نمای معماری زیبای سی و سه پل اصفهان و با شعار شهر ایرانی، شهر عدالت و مهرورزی ساخته شده است.
وزارت نفت با توان 4 شرکت اصلی تابعه برای نمایش توانمندی‌های خود در این نمایشگاه حضور یافته و عملکرد خود را با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف مانند فیلم با زیرنویس چینی و زبان انگلیسی، بروشور، کاتالوگ، لوح فشرده و طراحی و نصب انواع پوسترهای نمایشگاهی به مخاطبان عرضه داشت.
ساعت بازدید از نمایشگاه ساعت 30/9 صبح لغایت 30/22 شب بود که پیش‌بینی شده است 70 میلیون نفر در طول برگزاری نمایشگاه اکسپو بازدیدکننده داشته باشد که 85 درصد چینی و 15 درصد خارجی را در برمی‌گیرد. این نمایشگاه هم تاکنون بیش از 60 میلیون نفر بازدید کننده داشته است.
نمایشگاه اکسپو هر 4 سال یکبار در یک کشور برگزار می‌شود. دوره گذشته،  4 سال پیش در کشور ژاپن برگزار شد و قرار است دوره بعدی هم 4 سال دیگر در کشور ایتالیا برگزار شود.
از آموزه‌های اصلی این نمایشگاه استفاده از تکنولوژی‌های بروز در معرفی گذشته، حال و آینده، فعالیت بر پایه تفکر خلاق، دانش محوری مدیریت علمی و توجه به نیازها و سلیقه مخاطب (مخاطب شناسی)، تکریم ارباب رجوع در عمل، همراه کردن افراد با برنامه‌ها و امید به آینده و زندگی بهتر را می‌توان نام برد.
با توجه به تجربه حضور نگارنده در این نمایشگاه به عنوان یکی از غرفه داران مجموعه وزارت نفت در غرفه ایران پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزیهای کلان کارشناسی جهت بهره‌گیری از فناوری‌های جدید نمایشگاهی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به قرار زیر اجرا شود:
1. خروج از طراحی‌های سنتی غرفه‌آرایی و ورود به طراحی‌ها و بهره‌گیری از ابزارهای نوین نمایشگاهی
2. اصل مخاطب محوری با تنظیم داده‌های اطلاعاتی، سمعی و بصری و مدیریتی بازار بین‌المللی
3. تولید آثار پر جاذبه هنری و انتشاراتی متناسب با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مورد احترام دیگر ملل
4. فرآیند اجرایی و حرفه‌ای انجام کار متناسب با ظرفیت‌های عظیم جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت
5. ارائه چشم اندازی از آینده جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به وضعیت گذشته، حال و آینده صنعت نفت
همچنین لزوم برنامه‌ریزی کلان مدیریتی جهت تنظیم نوع، میزان و چگونگی حضور نمایشگاهی وزارت نفت و شرکت‌های اصلی تابعه طی یکسال آینده در کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکای لاتین و آفریقا و برنامه‌ریزی کلان کارشناسی برمبنای دستورالعمل‌های اعلام شده توسط مدیریت ارشد سازمان برای تحقق این برنامه ها ضروری به نظر می رسد.
در این نمایشگاه گروه اعزامی از وزارت نفت از سایر غرفه‌ها مانند سالن اصلی چین، غرفه نفت چین، غرفه کشتیرانی چین، غرفه اسپانیا، لبنان، امارات، قطر، کره شمالی، مراکش، تاجیکستان، بنگلادش، مولداوی و .... بازدید کرد.
در این سفر یک هفته‌ای همچنین نشستی با آقای حسینی رئیس دفتر شانگهای بازرگانی پتروشیمی و همچنین نشستی با آقای ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای برگزار شد. در این نشست ها در زمینه‌های مختلف از جمله حضور قدرتمندتر جمهوری اسلامی ایران در دوره آینده نمایشگاه اکسپو در کشور ایتالیا بحث و تبادل نظر شد.

سید مجتبی موسوی شاد - رئیس اداره ارتباطات روابط عمومی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی