تداوم تولید بنزین در پتروشیمی بندرامام

تولید بیش از 19 هزار تن بنزین پیرولیز و 334 هزار تن بنزین در پتروشیمی بندرامام

تولید بیش از 19 هزار تن بنزین پیرولیز و 334 هزار تن بنزین در پتروشیمی بندرامام
(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹) ۱۱:۳۰

مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام از تولید 19 هزار و 458 تن بنزین پیرولیز و 107 هزار و 334 تن بنزین (ریفرمیت) طی سه ماه مرداد، شهریور و مهر ماه سال جاری در پتروشیمی بندرامام خبر داد.

مهندس رضا امیری مدیر عامل پتروشیمی بندرامام افزود : تولید بنزین بعد از انجام مراحل آزمایشی که از قبلا" شروع شده بود ، به صورت پیوسته از 28 مرداد ماه 1389 در پتروشیمی بندرامام آغاز شده است.
وی گفت: امکان تولید بنزین و انجام تغییرات فرآیندی لازم از ابتدای سال 88 به صورت جدی توسط گروه های فنی و عملیاتی مجتمع بررسی و ضمن برگزاری جلسات مشترک با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی  ،جنبه های مختلف تامین خوراک با کیفیت لازم تا چگونگی تحویل بنزین سوپر وشرایط فنی آن نهایی گردید .
وی افزود: این بنزین تولیدی در مجتمع برای مصرف مستقیم بعنوان بنزین سوپر در جایگاه عرضه های سوخت به کار نمی رود . نقش اصلی آن به واسطه بالا بودن درجه بهسوزی تنها در جهت افزایش اکتان محصولات تولیدی پالایشگاه است و نیاز به اختلاط با مواد افزاینده دیگر دارند . عدد اکتان این محصول از 95 الی 100 با توجه به اعلام نیاز مدیریت پالایش و پخش قابل تنظیم است .
مدیر عامل پتروشیمی بندرامام در ادامه افزود: در این واحد تولیدی ، نفتا را از پالایشگاه آبادان دریافت می کنیم در ادامه سولفور زدایی ، سموم مربوط به کاتالیست را از این جریان حذف می کنیم و در واحد تبدیل کاتالیستی در واقع ریفورمیت یا همان بنزین با عدد اکتان بالا را تولید می کنیم . برای اینکه بنزین با مشخصه های استاندارد شرکت پالایش و پخش به دست مصرف کننده نهایی برسد این مستلزم اضافه کردن موادی است که در شرکت پالایش و پخش صورت می گیرد .
وی خاطر نشان کرد: بنزینی که تولید می کنیم دارای ویژگی های بنزین سوپر است که این بنزین را در اختیار پالایشگاه ها و پخش قرارداده می شود و در آن جا درجه آرام  سوزی و بقیه ویژگی های شیمیایی و کیفیتی بنزین کنترل می شود و بعد از گذراندن تست های کیفی و تایید کارشناسان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد .
رضا امیری مدیر عامل پتروشیمی بندرامام گفت : با توجه به سیاست اصولی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این که نیاز های داخلی باید در داخل کشور تامین شود ، تامین بنزین یک سیاست اصولی است و این راهکار استراتژیک تا زمانی که کشور به آن نیاز داشته باشد در پتروشیمی بندرامام دنبال خواهد شد .

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی