عبدالحسین بیات تاکید کرد:

فروش بیش از 220 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح های پتروشیمی در روز نخست

فروش بیش از 220 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح های پتروشیمی در روز نخست
(دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹) ۱۰:۲۷

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر دیروز (یکشنبه 14 آذر) از نمایشگاه دستاورد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه ارتقای سلامت اداری بازدید کرد.

به گزارش نیپنا؛ عبدالحسین بیات در بازدید از غرفه های اداره کل بازرسی وزارت نفت، شرکت ملی نفت، گاز، پالایش و پخش، موسسه مطالعات انرژی، بهداشت و درمان صنعت نفت و سازمان بازنشستگی از نزدیک با فعالیت واحدهای مذکور در خصوص ارتقای سلامت اداری آشنا شد.
وی به استفاده از توانمندی های داخلی در اجرای پروژه های صنعت نفت در 8  فاز پارس جنوبی اشاره و تاکید کرد: کم کردن حجم قراردادهای خارجی زمینه ساز ارتقای سلامت فرایند کاری و اداری است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خاطر نشان کرد: تعریف پروژه سامانه الکترونیکی خرید کالا بمنظور بهبود فرایند تامین و خرید کالا به دستور وزیر نفت و تهیه قراردادهای خارجی به زبان فارسی نیز در راستای ارتقای سلامت اداری در این صنعت است.
وی با اشاره به واگذاری شرکت های تابعه پتروشیمی به بخش خصوصی اظهار داشت: واگذاری 21518 میلیون سهم به ارزش 9 میلیارد دلار از سال 86 تاکنون، نشان می دهد پتروشیمی در صنعت نفت پیشتاز خصوصی سازی است.
بیات در پاسخ به سوال شبکه رادیویی تجارت در خصوص برخی از ابهامات در زمینه واگذاری ها اظهار داشت: کارشناسان باید با داشتن اطلاعات کافی به هنگام ارزیابی در فرایند واگذاری ارزش واقعی دارایی های دولت دقت لازم را داشته باشند.
وی افزود: در صنعت پتروشیمی از سال گذشته تاکنون بیش از 3400 میلیارد ریال بر اساس ارزیابی مجدد، سهام واگذار شده در طی سالهای قبل عاید دولت شده است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فرایند راه اندازی بورس کالا از ابتدای سال 88 بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد موجب حذف ارتباطات نامناسب در تعریف قیمت پایه کالاهای پتروشیمی شد و این اقدام عامل تسهیل در دستیابی مردم به کالاهای مورد نیاز و زمینه ساز سلامت روش های تامین کالا خواهد بود.
وی به فروش بیش از 220 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح های پتروشیمی در روز نخست اشاره کرد و ضمن تقدیر از مشارکت مردم در خرید این اوراق افزود: فروش این اوراق موجب تقویت حضور مردم در توسعه صنعت پتروشیمی است و سود 17 درصد اوراق یک تصمیم مناسب به نفع مردم است.
وزارت نفت به همراه شرکت های تابعه، دستاوردهای خود را در زمینه سلامت اداری و مبارزه با فساد، در فضایی به مساحت 450 متر مربع در این نمایشگاه ارائه کرد.
بر اساس این گزارش، این نمایشگاه و همایش با هدف ایجاد بسترهای لازم برای اجرایی کردن فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری، اعلام عزم جدی برای مبارزه با فساد، همگرایی دستگاه های نظارتی و اطلاع رسانی از چگونگی فعالیت دستگاه های نظارتی برگزار می شود.
این گزارش می افزاید؛ شورای نظارتی کشور متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، وزرات اطلاعات و سایر دستگاه های نظارتی 18 آذرماه سال جاری همایشی با عنوان "همت مضاعف کار مضاعف، ارتقای سلامت نظام اداری" در زمینه سلامت اداری برگزار می کنند که این همایش بعد از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با فساد برپا خواهد شد.
بر اساس این گزارش، روز های 17 و 18 آذر ماه سال جاری، سران سه قوه کشور در مراسم های اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های اجرایی در مبارزه با فساد و افتتاحیه همایش همت مضاعف کار مضاعف، ارتقای سلامت نظام اداری حضور خواهند داشت.
این نمایشگاه با هدف ارتقای سلامت اداری از روز شنبه 13 آذر ماه و به مدت 5 روز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است.
ساعات بازدید از نمایشگاه همت مضاعف، کار مضاعف و ارتقای سلامت اداری از ساعت 9 صبح الی 16 عصر و برای عموم آزاد است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی