وزیر نفت:

کیفیت بنزین تولیدی در پتروشیمی ها بهتر از بنزین وارداتی است

کیفیت بنزین تولیدی در پتروشیمی ها بهتر از بنزین وارداتی است
(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹) ۱۵:۲۵

سیدمسعود میرکاظمی ریشه شایعه تشدید آلودگی هوای تهران به دلیل تولید و عرضه بنزین غیر استاندارد را در خارج از مرزهای کشور خواند و تاکید کرد : بنزین در مجتمع های پتروشیمی با اکتان 98 تا 100 تولید می شود و کیفیت آن از بنزین وارداتی بهتر است.

به گزارش نیپنا، وزیر نفت در حاشیه دیدار ایرمان کوسمان رئیس مجلس اندونزی افزود: با تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی کشور و کاهش قیمت این فرآورده در منطقه خلیج فارس به دلیل خرید نکردن ایران، رسانه های بیگانه با اظهار بی اطلاعی از فعالیت های انجام شده برای تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی در ایران اعلام کردند به دلیل کیفیت پایین بنزین تولید شده در این مجتمع ها و عرضه آن، آلودگی هوا در ایران افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با انتشار خبر خودکفایی ایران در تولید بنزین، ابتدا رسانه های بیگانه آن را یک بلوف و دروغ خواندند و گفتند: ایران بنزینی تولید نکرده است و مدتی بعد مطرح کردند که ظاهرا تغییر فرآیندهای تولید در مجتمع های پتروشیمی امکان پذیر است، اما ایران توانایی انجام این کار را ندارد.
وزیر نفت با بیان اینکه کشورهای تحریم کننده ایران گمان می کردند کشورمان در اوج مصرف بنزین در مهر ماه ، دچار کمبود می شود، گفت: هم اکنون در زمینه تولید و عرضه بنزین آرامش در کشور برقرار است .
میرکاظمی تصریح کرد : پالایشگاه های نفت با آن که ذخایر خوب و بالایی از این فرآورده دارند بازهم در حال بهینه سازی و افزایش تولید هستند.
وی افزود: با بهره برداری از پروژه‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌های نفت کشور در دهه فجر امسال و تا پایان سال دست‌کم 10 میلیون لیتر در روز به تولید بنزین کشور افزوده می‌شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی