مدیرعامل پتروشیمی شازند :

بنزین پاک و با حداقل آلاینده تولید می کنیم

بنزین پاک و با حداقل آلاینده تولید می کنیم
(سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹) ۱۰:۲۳

احمد محمدی بوساری مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: بنزین تولیدی در این مجتمع کیفیت بالایی دارد و عدد اکتان آن حدود 100 است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند با اشاره به کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در بنزین تولید داخل، خاطرنشان کرد: از آنجا که عدداکتان بنزین تولیدی ما بالاست، دیگر به افزودن تترااتیل سرب نیازی نیست و چون این ماده از نظر زیست محیطی مضر است، عدم افزودن آن به بنزین نشان دهنده بنزینی بدون اسیب های زیست محیطی است.
به گفته بوساری تولید بنزین پیرولیز در پتروشیمی شازند از زمان راه اندازی واحد الفین مجتمع یعنی سال 1372 شروع شد و امروز، بیشترین حجم تولید بنزین در این واحد صورت می گیرد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: در واحد PGH این مجتمع با استفاده از برش های C5، C6 و C7 ، بنزین پیرولیز مرغوب با اکتان بسیار بالا تولید می شود به طوریکه می توان از آن جهت افزایش عدد اکتان برش های نفتی دیگر مثل نفتای سبک استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این واحد از ابتدا در حدود 100 هزار تن در سال بود، ادامه داد: با اجرای طرح توسعه واحد در سال 86 ، ظرفیت آن به حدود 180 هزار تن در سال افزایش یافته است.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند تصریح کرد: پیش از این نیز تولیدات این واحد به خارج از کشور صادر می شد، اما با اجرای پروژه ملی تامین بنزین، تمام تولید ما تحویل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی می شود.
بوساری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحد پتروشیمی شازند از ابتدا برای تولید بنزین ایجاد شده بود، بنابراین روند تولید فعلی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی