قیمت جدید خوراک پتروشیمی موجب تقویت نرخ بازگشت سرمایه واحدهای پتروشیمی است

قیمت جدید خوراک پتروشیمی موجب تقویت نرخ بازگشت سرمایه واحدهای پتروشیمی است
(چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹) ۰۹:۵۷

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تعیین قیمت جدید خوراک پتروشیمی تا زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب افزایش مشارکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی و افزایش شرایط رقابتی می‌شود.

علی‌محمد بساق‌زاده تاکید کرد: این فرمول قیمتی موجب تقویت نرخ بازگشت سرمایه واحدهای پتروشیمی است و علاوه بر سودآوری امکان تسریع در ساخت و توسعه مجتمع‌های جدید پتروشیمی را فراهم می‌کند.
پیش از این نیز عبدالحسین بیات، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفته بود: اجرای این قانون افزایش نرخ خوراک نه تنها هیچ آسیبی به صنعت پتروشیمی وارد نمی‌کند که موجب ایجاد شرایط رقابتی در بازار پتروشیمی کشور می‌شود.
وی از سوی دیگر تاکید کرده بود که قیمت محصولات پتروشیمی براساس قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود، بنابراین هیچگونه افزایش قیمتی در این محصولات ایجاد نخواهد شد؛ از این رو از کارگزاران بورس کالا درخواست می‌کنیم که اقدام به خریدهای بیش از نیاز نکنند.
به گفته او در حال حاضر قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس براساس قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود نه قیمت تمام شده محصولات از این‌رو هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیری در قیمت این محصولات نخواهد داشت.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی