وزیر نفت: استان زرخیز خوزستان زادگاه و پایتخت نفت جمهوری اسلامی ایران است

وزیر نفت: استان زرخیز خوزستان زادگاه و پایتخت نفت جمهوری اسلامی ایران است
(یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹) ۱۴:۲۵

وزیر نفت در پیام خود به دومین نمایشگاه سالانه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی استان خوزستان گفت: صنعت عظیم نفت به عنوان مهمترین مزیت اقتصادی کشور، یکی از پویاترین سازمانهایی است که در زمینه مقابله با تحریم ها و خوداتکایی و خودکفایی گامهای بلند برداشته است.

سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت در پیام خود به دومین نمایشگاه سالانه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی استان خوزستان گفت: برگزاری این نمایشگاه در استان زرخیز خوزستان به عنوان زادگاه و پایتخت نفت جمهوری اسلامی ایران، فرصت ارزشمندی است که بواسطه آن شرکتهای تابعه وزارت نفت از طریق تعامل با بخش خصوصی و سازندگان توانمند داخلی و اعلام نیازمندیهای اساسی خود برای پیشرفت و تحقق اهداف برنامه توسعه گامهای بلند بردارند.
به گزارش نیپنا، پیام وزیر نفت به دومین نمایشگاه تخصصی نفت گاز پالایش و پتروشیمی خوزستان (اهواز) در آیین افتتاح این نمایشگاه قرائت شد.
در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی-اجتماعی استاندار، فرماندار اهواز، مدیران دستگاههای اجرایی و دولتی، کارشناسان، متخصصین و دست اندرکاران صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سالن افتتاحیه حضور داشتند پیام وزیر نفت، توسط دبیر اجرایی برگزاری نمایشگاه قرائت شد.

متن پیام وزیر نفت بدین شرح است:
"بسمه تعالی
صنعت عظیم نفت به عنوان مهمترین مزیت اقتصادی کشور، یکی از پویاترین سازمانهایی است که در زمینه مقابله با تحریم ها و خوداتکایی و خودکفایی گامهای بلند برداشته است.
این روند که در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج کارشناسان و مستشاران بیگانه از کشور با راهبری صنعت و مدیریت فرایند پیچیده اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی آغاز شد، در طول دوران دفاع مقدس در قالب استمرار تولید و صادرات متجلی و پس از آن در دوران بازسازی تاسیسات و راه اندازی آنها، با تکیه بر ایمان و استعدادهای درونی و نیروی توانمند داخلی ادامه یافت.
هم اکنون نیز با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، صنعت نفت همچنان در خط اول تحریم اقتصادی جهان سلطه قرار دارد. اما آنچه در این میان شگفت انگیز و در عین حال افتخار آمیز می نماید، جریان درونزای تولید علم، بومی سازی فناوری ها و ساخت تجهیزات راهبردی مورد نیاز نفت است که تهدید مستمر دشمن را به فرصت و غنیمتی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بدل نموده است.
یقینا این موفقیت ها که با اتکای به توان تخصصی و تعهد نیروی انسانی پویا به عنوان مهمترین و با ارزشترین منابع و ذخایر صنعت آغاز گردیده است، در ادامه راه با الحاق سرمایه های مادی و معنوی موجود در بخش خصوصی به راحتی مسیرهای سخت و دشوار فراروی توسعه را خواهد پیمود.
شاهد و گواه این موفقیت، پیشی گرفتن وزارت نفت از برنامه توسعه در بخشهای بالا دستی و خنثی نمودن تحریمهای اخیر دشمن در بخشهای پایین دستی به ویژه تولید سوخت فراتر از نیاز داخلی است که در سال همت مضاعف و کار مضاعف تحقق یافت و انشاا... تهیه پیروزیهای بزرگتر در آینده نزدیک خواهد بود.
برگزاری دومین نمایشگاه سالانه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در استان زرخیز خوزستان به عنوان زادگاه و پایتخت نفت جمهوری اسلامی ایران، فرصت ارزشمندی است که بواسطه آن شرکتهای تابعه وزارت نفت از طریق تعامل با بخش خصوصی و سازندگان توانمند داخلی و اعلام نیازمندیهای اساسی خود برای پیشرفت و تحقق اهداف برنامه توسعه گامهای بلند بردارند.
اینجانب، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش تمامی دست اندرکاران و حامیان این رویداد مهم اقتصادی، به ویژه شرکتهای چهارگانه تابعه وزارت نفت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مسئولان و مقامات استان خوزستان، امیدوارم پیامد این نمایشگاه در قالب تولید کیفی محصولات و تجهیزات راهبردی صنعت نفت و تامین خدمات تخصصی مورد نیاز این صنعت متجلی گردد.
با امید به آینده ای روشن و درخشش نام بلند ایران اسلامی بر فراز قله های رفیع دانش و فناوری برای تمامی کسانی که در راه ارتقا صنعت عظیم نفت و اعتلای ایران اسلامی قدم برمی دارند، آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون دارم.
سید مسعود میرکاظمی
وزیر نفت"

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی