در 40 روز گذشته محقق شد

صادرات 5 هزار تن پلی اتیلن سبک پتروشیمی امیرکبیر به چین و خاورمیانه

صادرات 5 هزار تن پلی اتیلن سبک پتروشیمی امیرکبیر به چین و خاورمیانه
(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹) ۱۳:۱۰

رئیس بهره برداری مجتمع پتروشیمی امیرکبیر گفت: واحد پلی اتیلن سبک این مجتمع از آغاز بهره برداری (اول دی امسال) تاکنون، 24 هزار تن پلی اتیلن سبک تولید کرده که 5 هزار تن آن به چین و خاورمیانه صادر شده است.

به گزارش نیپنا، علیرضا بابادی صبح امروز (دوشنبه 11 بهمن) در جریان بازدید خبرنگاران از واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی امیرکبیر گفت: این واحد با ظرفیت 300 هزار تن در سال و سرمایه گذاری افزون بر 203 میلیون یورو و 228 میلیارد ریال ساخته شده است.
وی تولید انواع فیلم، ظروف مختلف، قطعات پلاستیکی، روکش کابل های مخابراتی و قطعات طبی را از کاربردهای پلی اتیلن سبک این مجتمع اعلام کرد و افزود: این مجتمع برای تولید 18 گرید که 10 گرید پلی اتیلن، 315 هزار تن در سال خوراک دریافت می کند.
به گفته او، ظرفیت این واحد 40 تن در ساعت است که هم اکنون به طور کامل و با ظرفیت 100 درصد در مدار تولید قرار دارد و ارزش تولیدات سالانه آن نیز 420 میلیون لیتر است.
بابادی در باره طرح تولید بنزین این مجتمع نیز اظهار داشت: تولید بنزین در این مجتمع جزء فرآیند واحدها بوده که با ظرفیت حدود 400 تن در روز و به مدت 6 ماه تولید شده است.
وی افزود: هم اکنون بخشی از تولیدات مربوط به بنزین به عنوان خوراک به پتروشیمی بوعلی سینا ارسال می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی