رئیس جمهور، وزارت نفت، وزارت صنایع، پتروشیمی و صندوق توسعه ملی را مامور توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور کرد

رئیس جمهور، وزارت نفت، وزارت صنایع، پتروشیمی و صندوق توسعه ملی را مامور توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور کرد
(شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹) ۱۴:۴۱

دکتر محمود احمدی نژاد صنعت پتروشیمی را به دلیل آماده بودن واحدهای بالادست آن در کشور مناسب ترین و آماده ترین بستر برای توسعه اشتغالزایی دانست و افزود: تمامی دست اندرکارانی چون وزارت نفت، وزارت صنایع، پتروشیمی، مناطق ویژه مرتبط و استانداری ها می بایست در نهضت ایجاد و توسعه صنعت پایین دست پتروشیمی مشارکت فعال داشته باشند.

دکتر محمود احمدی نژاد صنعت پتروشیمی را به دلیل آماده بودن واحدهای بالادست آن در کشور مناسب ترین و آماده ترین بستر برای توسعه اشتغالزایی دانست و افزود: تمامی دست اندرکارانی چون وزارت نفت، وزارت صنایع، پتروشیمی، مناطق ویژه مرتبط و استانداری ها می بایست در نهضت ایجاد و توسعه صنعت پایین دست پتروشیمی مشارکت فعال داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ریاست جمهور در آیین افتتاح 8 طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، صنعت نفت را موتور حرکت صنعتی کشور دانست و گفت: در حال حاضر هنوز تمام ظرفیت های صنعت نفت فعال نشده است و بخش پایین دستی این صنعت می تواند ظرفیتهای آن را تکمیل کند.
سرمایه گذاری زیاد، اشتغال کم و ارزش افزوده کم صنایع بالادست در مقابل سرمایه گذاری کم، اشتغالزایی بالا و ارزش افزوده زیادصنایع پایین دست پتروشیمی قرار دارد
دکتر احمدی نژاد با اشاره به عملکرد مناسب پتروشیمی در بخش بالادستی، برنامه ریزی با دیدگاههای بلند و اعتماد به توانمندیهای داخلی را پشتوانه حرکت آینده این صنعت دانست.
رئیس جمهور:
"تمامی دست اندر کارانی چون وزارت نفت، وزارت صنایع، پتروشیمی، مناطق ویژه مرتبط و استانداری ها می بایست در نهضت ایجاد و توسعه صنعت پایین دست پتروشیمی مشارکت فعال داشته باشند."
وی منابع مالی کشور را برای حرکت توسعه ای صنعت پتروشیمی کافی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر صنایع بالادست در پتروشیمی کاملا فعال است و به ظرفیت های خوبی نیز دست یافته است.
رئیس جمهور:
"سرمایه گذاری زیاد، اشتغال کم و ارزش افزوده کم صنایع بالا دست در مقابل سرمایه گذاری کم، اشتغال زایی بالا و ارزش افزوده زیاد صنایع پایین دست پتروشیمی قرار دارد."
                                                         
ریاست محترم جمهور تصریح کرد: سرمایه گذاری زیاد، اشتغال کم و ارزش افزوده کم صنایع بالادست در مقابل سرمایه گذاری کم، اشتغالزایی بالا و ارزش افزوده زیادصنایع پایین دست پتروشیمی قرار دارد.
رئیس جمهور:
"امروز زمان آن رسیده است که با اتکای به نیروهای توانمند و آماده به کار، خوراک موجود بالا دستی و منابع مالی داخلی، صنعت پایین دست پتروشیمی را در کشور گسترش دهیم."
وی با اشاره به ایجاد اشتغال 14 برابری صنایع پایین دست نسبت به بالادست گفت: امروز زمان آن رسیده است که با اتکای به نیروهای توانمند و آماده به کار، خوراک موجود بالادستی و منابع مالی داخلی، صنعت پایین دست پتروشیمی را در کشور گسترش دهیم.
صنایع پایین دستی پتروشیمی یکی از بهترین محلها برای سرمایه گذاری است
احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال آینده نزدیک به 30 میلیارد دلار دیگر به منابع موجود کشور برای سرمایه گذاری افزوده شود و ادامه داد: یکی از بهترین محلها برای سرمایه گذاری، صنایع پایین دستی پتروشیمی است.
وی صنعت پتروشیمی را مکلف کرد، برای گسترش این بخش مجدانه اقدام کند و با حمایت صندوق توسعه ملی،کار آفرینان و سرمایه گذاران را در این امر تشویق و حمایت نماید.
خوزستان و بوشهر مناسب ترین استانهای کشور برای آغاز نهضت صنعتی
رییس جمهور استانهای خوزستان و بوشهر را به علت دارا بودن منابع نفت و گاز از اولویتهای توسعه صنایع پایین دستی برشمرد و تاکید کرد: از بهترین بسترهای ایجاد اشتغال در کشور صنعت پایین دستی پتروشیمی است و مناسب ترین استانها در کشور برای آغاز این نهضت صنعتی، 2 استان خوزستان و بوشهر به شمار می روند.
وی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری، سرعت نصب و زمان بهره برداری از کارخانجات پایین دستی پتروشیمی بسیار مناسب است؛ لذا امکان این را داریم که ظرف 2 سال آینده پایین دستی پتروشیمی را در کل کشور گسترش دهیم و بیکاری را ریشه کن کنیم.
دکتر احمدی نژاد با یادآور شدن قانون حمایت دولت از بخش خصوصی، از وزیر نفت خواست تا با بسیج نیروهای خود، بهره گیری از منابع موجود و کمکهای صندوق توسعه ملی، تمام هم و غم خود را در زمینه توسعه این صنایع به کار بندد.
ستاد عملیاتی پشتیبانی و توسعه صنعت پایین دست پتروشیمی تشکیل می شود
وی در ادامه، دستور تشکیل ستاد عملیاتی پشتیبانی و توسعه صنعت پایین دست پتروشیمی را صادر کرد و این ستاد را موظف نمود تا ظرف مدت 2 سال آینده ترتیبی اتخاذ کند که با حذف مشکلات پیش روی این بخش، به جای صدور مستقیم مواد پایه پتروشیمی، کشور موفق به صدور مواد مصرفی و نهایی با ارزش افزوده بالاتر آن شود.
رئیس جمهور دستور تشکیل ستاد عملیاتی پشتیبانی و توسعه صنعت پایین دست پتروشیمی را صادر کرد و این ستاد را موظف نمود تا ظرف مدت 2 سال ترتیبی اتخاذ کند که با حذف مشکلات پیش روی این بخش، به جای صدور مستقیم مواد پایه پتروشیمی، مواد مصرفی و نهایی با ارزش افزوده بالاتر را از کشور صادر کنند.
ریاست محترم جمهور، از مسئولین وزارت نفت و صنعت پتروشمی خواست تا همه کارآفرینان و سرمایه گذاران را برای بهره گیری از تمامی پتانسیل های صنعت ارزش آفرین پتروشیمی دعوت به مشارکت نمایند.
وی اظهار امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن این نهضت صنعتی در کشور، مشکل اشتغال جوانان، این ذخایر عظیم و این استعدادهای خدادادی و ثروتهای ملی مرتفع شود.
رئیس جمهور:           
"یکی از بهترین محلها برای سرمایه گذاری، صنایع پایین دستی پتروشیمی است."
پایین دست پتروشیمی مناسب ترین بستر برای اشتغال زایی در کشور
احمدی نژاد، صنعت پتروشیمی را به دلیل آماده بودن صنعت بالادست آن در کشور، مناسب ترین و آماده ترین بستر برای اشتغال زایی در کشور دانست و افزود: تمامی دست اندرکارانی چون وزارت نفت، وزارت صنایع، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مناطق ویژه مرتبط و استانداری ها، می بایست در انقلابی ملی که در این زمینه بوجود خواهد آمد مشارکت فعال داشته باشند تا بتوانیم از همه ظرفیت های پتروشیمی این سرزمین الهی و الهام بخش به نفع کشور استفاده نماییم.
رئیس جمهور:
"یکی از بهترین بسترهای ایجاد اشتغال در کشور صنعت پایین دستی پتروشیمی است و مناسبترین استانها در کشور برای آغاز این نهضت صنعتی 2 استان خوزستان و بوشهر به شمار می روند."
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی