مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

صنعت پتروشیمی تحریم شکن برجسته سال 89

صنعت پتروشیمی تحریم شکن برجسته سال 89
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹) ۱۶:۵۶

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار عمومی با کارکنان ستادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با فعالیت های همه همکاران پتروشیمی توانستیم در سال 89 در عمل از تحریم شکنان برجسته کشور باشیم .

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات با بیان اینکه در ده ماه گذشته تولید صنایع پتروشیمی به 34 میلیون تن رسید افزود: این میزان تولید 22 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه با این حجم تولید توانستیم 84 درصد ظرفیت اسمی را هم محقق کنیم افزود: در این مدت همچنین 13 میلیون تن محصول به ارزش 4/12 میلیارد دلار به فروش رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اقدامات ارزشمند پتروشیمی در سال 89 به اجرای برنامه های خودکفایی در تولید کود اوره و کود فسفاته اشاره کرد وافزود: امسال با راه اندازی طرح های بزرگ تولید اوره و فسفات در پتروشیمی پردیس 2 و اسید فسفریک رازی توانستیم هم نیاز کشور را تامین کنیم و هم با صادارت محصولات مازاد بر نیاز داخلی ، درآمد مناسبی برای کشور کسب کنیم.
عبدالحسین بیات برنامه بزرگ دیگر صنعت پتروشیمی را اجرای طرح تولید ضربتی بنزین اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح هم تهدید مشکل تامین بنزین در کشور حل شد و هم در عرض 48 ساعت نیاز کشور به بنزین تامین شد تا بار دیگر دشمنان در اهداف شوم خود علیه ایران اسلامی شکست بخورند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به راه اندازی 12 طرح پتروشیمی در سال 89 اشاره کرد و گفت: این طرح ها نشان از حرکت بدون وقفه و منسجم صنعت پتروشیمی در کشور دارد.
وی سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح ها را 21 هزار و 250 میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: با راه‌اندازی این طرح‌ها حدود 3 میلیون تن به ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور اضافه شد.
عبدالحسین بیات از دست‌یابی به 3 دانش فنی بومی خبر داد و افزود: در این مدت توانستیم دانش فنی تولید پلی استایرن مقاوم و معمولی ، دانش فنی تولید پروپیلن از متانول و دانش فنی تولید وینیل استات منومر  را به دست آوریم .
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به شروع مراحل تدوین برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی، برنامه های مطالعاتی و اجرایی خط لوله اتیلن مرکز به منظور توسعه پتروشیمی در مرکز کشور به ویژه در استان فارس اشاره کرد و افزود: مرکز سرمایه گذاری پتروشیمی در مدیریت برنامه ریزی تاسیس شده است تا هر سرمایه گذاری بتواند با مراجعه به این مرکز همه اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در این صنعت پر منفعت را کسب کند.
وی همچنین از تامین همه زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت پتروشیمی و تحقق اهداف بلندمدت این صنعت خبر داد و افزود: امروز بخش خصوصی با تامین سرمایه لازم می تواند با استفاده از همه زیرساخت های ایجاد شده برای احداث مجتمع های پتروشیمی پیش قدم شود.
عبدالحسین بیات همچنین از انعقاد 6 میلیارد دلار قرارداد توسعه صنعت پتروشمیی خبرداد و افزود: در این مدت توانستیم با تدوین اساسنامه و ساختار شرکت هلدینگ خلیج فارس زمینه کوچک شدن ستاد و انتقال همکاران به بخش خصوصی را فراهم کنیم و به زودی با تعیین دقیق ساختار و وظایف مجموعه حاکمیتی – توسعه ای، خصوصی سازی صنعت پتروشیمی به طور کامل محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از کارنامه موفق صنعت پتروشیمی در خصوصی سازی خبر داد و افزود: امسال توانستیم 13 شرکت پتروشیمی را به ارزش 20 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی