مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

بهار سرمایه گذاری در پتروشیمی فرا رسیده است

بهار سرمایه گذاری در پتروشیمی فرا رسیده است
(یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰) ۱۳:۱۴

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه سرمایه گذاری ها تا انتهای برنامه چهارم عمدتا در بستر فعالیت ها، توسعه و اقتصاد دولتی شکل گرفته است افزود:‌با ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند سرمایه‌گذاری یک تا 100 درصد هر طرح را بطور مستقیم بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه اکنون بهار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی فرا رسیده است افزود: سرمایه گذاران هوشمند با رصد این فرصت ها تمایل به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران پیدا می کنند زیرا پاییز پر محصول و پر سودی را در پیش رو دارند.
وی با اشاره به کاهش حضور دولت در طرح های پتروشیمی گفت: در برنامه پنجم دولت حداکثر 20 درصد در طرح ها سهم دارد و مابقی در اختیار بخش خصوصی است.

حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی 
مهندس بیات با اشاره به تجربه خوب پتروشیمی در همکاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی در احداث و بهره برداری از مجتمع های پتروشیمی افزود: ‌مجتمع های پتروشیمی مهر، هگمتانه، آریاساسول، رازی، کارون و لاله نمونه مشارکت های خارجی در ایران و  پتروشیمی فیلیپین هم نمونه مشارکت در خارج از کشور است.‌‌
وی با بیان اینکه تمام تمهیدات و مشوق های سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاران داخلی نیز لحاظ می شود افزود: بسیاری از بخش های توسعه ای پتروشیمی در مناطق ویژه یا مناطق آزاد تجاری قرار دارند که سرمایه گذاری در این مناطق مشمول معافیت های گمرکی و مالیاتی و مشمول حمایت های مشوقانه دولت است و این مزایا برای هر دو سرمایه گذار داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه صندوق توسعه ملی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کرده و بخشی از تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد افزود: سرمایه گذار حداکثر 30 درصد سرمایه را تامین می کند و مابقی از طریق سامانه بانکی و به صورت ارزی و ریالی تامین می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی