مهندس بیات خطاب به مدیران پتروشیمی: به مقوله HSE اهتمام جدی داشته باشید

مهندس بیات خطاب به مدیران پتروشیمی: به مقوله HSE اهتمام جدی داشته باشید
(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱) ۱۰:۴۷

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نوزدهمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولید پتروشیمی در مشهد مقدس گفت: امروز با واگذاری همه شرکت های پتروشیمی به بخش خصوصی فضای کسب و کار در این صنعت رونق بیشتری گرفته است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی زاگرس، مهندس بیات با بیان اینکه در این فضا لازم است با تشکیل هلدینگ ها و انجمن های صنفی پیوستگی و انسجام کارها حفظ شود گفت: حتی تولید کنندگان محصولات مشابه می توانند برای افزایش قدرت در بازارهای جهانی به صورت مشترک و در قالب یک برند در بازارهای جهانی حاضر شوند.

وی بار دیگر بر اهتمام جدی مدیران عامل به مقوله HSE تاکید کرد و گفت: با اجرای دقیق و جدی موارد ایمنی می توان از اتفاقات ناخوشایند که ضررهای جانی و مالی جدی به مجتمع ها وارد می کند جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم باعث شده است توجه به توسعه ساخت داخل بیش از پیش افزایش یابد گفت: خوشبختانه امروز بسیاری از قطعات مجتمع های پتروشیمی در کشور ساخته می شود و به زودی یکی از مجتمع های پتروشیمی به طور کامل توسط مهندسان و پیمانکاران و قطعه سازان داخلی ساخته خواهد شد و تنها قطعه غیر ایرانی آن یکی از کمپرسورهای آن خواهد بود.

وی به اهمیت شرکت پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: این شرکت توانسته است با پتانسیل خوبی که دارد دهها کاتالیست مورد نیاز صنعت پتروشیمی را بسازد و به این ترتیب نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کرده است.

مهندس بیات به اهمیت فروش عادلانه محصولات در کشور هم اشاره کرد و افزود: امروز عادلانه ترین راه عرضه محصولات دربورس است و خوشبختانه امروز بیشتر مجتمع های پتروشیمی در بورس حضور دارند و محصولات خود را در این بازار عرضه می کنند.

وی مسئولیت مدیریت عرضه را متوجه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: ما باید به نحوی محصول در بازار عرضه کنیم تا همواره به میران کافی برای تامین نیاز خریداران محصول وجود داشته باشد تا از ایجاد بازار سیاه و سواستفاده در بازار گجلوگیری شود.

وی بر رفع مشکل خریداران جز هم تاکید کرد و گفت: باید در فروش و عرضه محصولات، به منافع خریداران خرد هم توجه کنیم و در این زمینه جلسات متعددی با مدیران بورس و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شده است تا مشکلات موجود هم رفع شود.

وی برعدم رقابت شرکت های داخلی در صادرات هم تاکید کرد و افزود: در بازراهای جهانی نباید با هم رقایت کنیم و قیمت محصولات خودمان را پایین بیاوریم. در این زمینه با تشکیل شرکت های همکار می توانیم این نقص را هم برطرف کنیم.

وی همچنین از رفع مشکل بیمه و حمل محصولات پتروشیمی خبر داد و افزود: خوشبختانه با اقدامات مفیدی که انجام شد هیچ مشکلی برای حمل و بیمه محصولات پتروشیمی وجود ندارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی