مهندس بیات :سرخس یکی از قطب های توسعه آینده صنعت پتروشیمی است

مهندس بیات :سرخس یکی از قطب های توسعه آینده صنعت پتروشیمی است
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱) ۱۱:۳۵

معاون وزیر نفت وجود زیر ساخت های ارزشمند برای ایجاد صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را عاملی موثر برای پیشرفت صنعت پتروشیمی در این منطقه دانست.

عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بیش از یک و نیم سال است که جهت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان یک قطب بزرگ صنعت پتروشیمی مطالعاتی صورت گرفته است و در این مدت گروه های کارشناسی زیادی از صنعت پتروشیمی از این منطقه بازدید و حاصل مطالعات خود را بصورت کارشناسی شده ارائه کرده اند.
وی افزود: ماحصل این مطالعات در سفر اخیر هیئت دولت به شهرستان سرخس به بار نشست و هیئت دولت احداث صنایع پتروشیمی و تامین خوراک مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را تصویب کرد.
معاون وزیر نفت گفت: در این منطقه شاهد زیر ساخت های بسیار ارزشمندی هستیم که مورد نیاز برای احداث صنایع پتروشیمی است که از جمله آنها فرودگاه بسیار مجهز، راه های ریلی، آب مناسب و فراوان در این منطقه و مهم تر از آن هم جواری با منابع گازی که خوراک اصلی صنعت پتروشیمی است.
وی ادامه داد: این منطقه با این امکانات و استعدادها نباید تاکنون مورد غفلت واقع می شد و باید تلاش های سریع، گسترده و فراوانی را در زمینه استقرار واحدهای پتروشیمی به کار بست.
بیات با اشاره به آغاز احداث واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک در این منطقه گفت: سرمایه گذاران آماده احداث این واحدها هستند و در برنامه های ما تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به یک قطب بزرگ پتروشیمی وجود دارد.
وی با تاکید بر اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی گفت: با اجرای این قانون و با حمایت دولت در جهت آماده نمودن بسترها و زیر ساخت ها؛ بخش خصوصی و سرمایه گذاران بادلگرمی بیشتری وارد میدان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواهند شد.
معاون وزیر نفت در پایان گفت: به فضل الهی و به برکت وجود امام رضا (ع) چشم انداز دلگرم کننده ای برای این منطقه متصوریم و با توجه به وجود استعدادهای بسیاری که در کشور عزیزمان و این منطقه وجود دارد بهار سرمایه گذاری و رونق صنعت پتروشیمی در کشورمان و این منطقه فرا می رسد.
معاون وزیر نفت در این بازدید از زیرساخت های احداث شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از جمله فرودگاه بین المللی منطقه، سایت راه اهن و مخازن ذخیره سوخت، سایت انبارهای منطقه و همچنین سایت پتروشیمی این منطقه بازدید به عمل آورد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی