با قرائت پیام مهندس بیات

چهاردهمین گردهمایی روسای روابط عمومی های پتروشیمی کشور آغاز بکار کرد

چهاردهمین گردهمایی روسای روابط عمومی های پتروشیمی کشور آغاز بکار کرد
(چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱) ۰۹:۵۳

چهاردهمین گردهمایی روسای روابط عمومی های پتروشیمی با قرائت پیام مهندس بیات معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و با حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) آغاز بکار کرد.

به گزارش نیپنا، در این گردهمایی که با محور تدوین نظام نامه فرایندهای روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شده است، پیام مهندس بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرائت شد. متن این پیام بدین شرح است:

همکاران عزیز و مسئولین محترم روابط عمومی های صنعت پتروشیمی

سلام علیکم
امروزه نقش روابط عمومی با گذر از وظایف صرفاً تبلیغی، اطلاع رسانی، همایشی و نمایشگاهی، به مشاوره مدیریت، سخنگوی سازمان و رصد کننده شرایط محیطی حاکم بر سازمان تغییر یافته است. از این رو لزوم تقویت ارتباطات داخلی و خارجی و پایش ملاحظات محیطی از طریق روابط عمومی، به منظور سرآمدی و تعالی روزافزون سازمان ها بیش از پیش ضرورت دارد.
صنعت نفت با ورود به قرن دوم حیات خویش و با نقش آفرینی جدی در عرصه اقتصادی کشور، میدانی است برای نمایش توانمندی فعالان روابط عمومی تا از این رهگذر، راه را برای توسعه بیش از پیش و هدفمند این صنعت استراتژیک هموار نمایند. تفاوت بارز میان شرایط امروز حاکم بر این این صنعت نسبت به دوران حکمرانی بلامنازع استعمارگران بر این خاک عزیز کاملاً روشن است. وابستگی بی حدو حصر صنعت نفت ایران به خارجیان در آن دوران و در مقابل، استقلال این صنعت عظیم ملی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دنیای استکبار را در حیرتی عجیب فرو برده که برای برون رفت از آن، سلاحی ناجوانمردانه به نام تحریم را به میدان آورده و درصدد برآمده اند با تحت فشار قرار دادن غیرمنطقی نظام جمهوری اسلامی ایران، در مسیر پیشرفت و توسعه کشور و عزت و سرافرازی ملت قهرمان ایران خلل ایجاد نمایند.
همکاران گرامی!
پیشانی و خط مقدم این مقابله نابرابر، که روحیه ای جهادی و ایثارگرانه را می طلبد، صنعت نفت است و مهمتر از آن، پاسخ به بدین پرسش است که راه بی نیازی از استعمارگران در شرایط امروزی چیست؟ 
موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) در چنین شرایطی بسیار هوشمندانه و بجا مطرح گردیده است. لذا بررسی عناصر این موضوع و مفهوم سازی مولفه های مربوط به آن در حوزه صنعت نفت از جمله ؛ کاهش وابستگی به نفت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه باهدف استفاده از ظرفیت های بخش صنعت به منظور افزایش تولید و کاهش هزینه های زائد ، مردمی کردن واقعی اقتصاد و توانمند سازی بخش خصوصی با الهام از اصل 44 قانون اساسی، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از ساخت داخل، حمایت از پژوهش های تولید محور و تجاری سازی فناوری های بومی شده، وظیفه سنگینی است که متوجه روابط عمومی های این صنعت استراتژیک است. به علاوه آنکه با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی، وظایف جدیدی بر دوش صنعت پتروشیمی به عنوان طلایه دار ایجاد ارزش در منابع نفت و گاز احساس می شود که نقش پررنگ فعالان روابط عمومی این صنعت ارزش آفرین را یادآور می نماید.
بر این اساس، تبیین این نقش برای آحاد مختلف جامعه از یک سو و برجسته نمودن مزایای مترتب بر مشارکت در توسعه این صنعت از سوی دیگر، می تواند گام جدی در مسیر روابط عمومی ها محسوب گردد تا در پرتو آن شاهد ایجاد ارزش افزوده در منابعی باشیم که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، فروش خام آن رونق نیست بلکه خود گول زدن است. 
بر این اساس نقش روابط عمومی های صنعت پتروشیمی با پیشتازی این صنعت در خصوصی سازی و نیز در شرایط تحریم، از طریق تقویت ارتباطات داخلی و خارجی به منظور جذب منابع داخلی و خارجی، توجه به روابط عمومی تجاری و بازاریابی فرآورده های پتروشیمی، مفهوم سازی عناصر اقتصاد مقاومتی، تبیین رسالت اصلی صنعت پتروشیمی برای آحاد مختلف جامعه و مهمتر از همه تشریح دستاوردهای چشم گیر این صنعت در جهت تحقق اهداف توسعه ای آن، بیش از پیش اهمیت یافته و شما همکاران متعهد و ساعی را نسبت به توجه به آنها توصیه می نمایم.
توفیق شما همکاران گرانقدر را در ایفای موفق نقش پر اهمیت تان از خدای بزرگ خاضعانه مسئلت نموده و آرزو دارم با همت والای شما، روز به روز بر نقش پر افتخار این صنعت در توسعه و رونق اقتصادی کشور افزوده گردد.


موفق، پیروز و سربلند باشید

    عبدالحسین بیات
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی