نیمی از تولیدات محصولات پتروشیمی کشور متعلق به هلدینگ خلیج فارس است

نیمی از تولیدات محصولات پتروشیمی کشور متعلق به هلدینگ خلیج فارس است
(چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱) ۱۳:۴۸

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در جلسه معارفه عرضه سهام این مجموعه ویژگی های اقتصاید این مجموعه را تشریح کرد.

جمشید سبزکار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در جلسه معارفه عرضه سهام این هلدینگ اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و با هدف حفظ ارزش زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی نخستین هلدینگ تخصصی با انتقال سهام 15 شرکت انجام شد و سرمایه اولیه این شرکت در زمان تاسیس 60 میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس 24 هزار و 789 میلیارد ریال است گفت: دسترسی آسان به خوراک فراوان و متنوع، تمرکز در حاشیه خلیج‌فارس و سهولت صادرات به دلیل دسترسی به آبهای آسان، ورود تکنولوژی‌های جدید در تولید، نیروی انسانی خبره، بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای، دارا بودن اعتبار جهانی در جذب منابع مالی و دارابودن محصولات منحصربه‌فرد در ایران و خاورمیانه و وجود بازارهای رو‌به‌رشد داخلی و خارجی به منظور افزایش سهم بازار از جمله مزیت‌های هلدینگ خلیج‌فارس است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به اینکه پتروشیمی بندر امام پشتوانه وسیعی برای ساخت پتروشیمی‌های ایران است و همچنین پتروشیمی بوعلی‌سینا و نوری نیز در شرایط تحریم توانستند با تولید بنزین و گازوئیل نیاز داخل را تامین کنند.
سبزکار ادامه داد: این شرکت دارای 15 شرکت زیر مجموعه و حدود 20 مجتمع تولیدی است که ظرفیت تولید آن 37/7 میلیون تن است و حجم سرمایه‌گذاری در این بخش نیز 252 هزار میلیارد ریال است. همچنین 20 طرح در دست اجرا نیز وجود دارد که ظرفیت آن 16/7 میلیون تن است و امیدواریم طی 3 و 4 سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی سهم شرکت‌های صنایع پتروشیمی از ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را 45 درصد دانست و گفت: 26 میلیون تن از تولیدات این صنعت متعلق به هلدینگ خلیج‌فارس است.
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در مورد وضعیت صادرات این شرکت خاطرنشان کرد: در سال 90، 6/5 میلیون تن به ارزش 6/5 میلیارد دلار صادرات انجام شده که این رقم در سالجاری از نظر تناژ به 5/2 میلیون تن و از نظر ارزش به 4/9 میلیارد دلار رسیده است. همچنین میزان فروش داخلی محصولات این شرکت در سال 90 حدود 5/6 میلیون تن بوده که در سال 91 به 5 میلیون تن رسیده است.
سبزکار تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس شامل شرکت شیمیایی صدف، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی لردگان، ایلام، ممسنی، کازرون، بروجرد و هرمز است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی