تحلیلگر شبکه پلاتس: بازارهای متانول آسیا تحت تاثیر تولید شیل گس قرار می گیرند

تحلیلگر شبکه پلاتس: بازارهای متانول آسیا تحت تاثیر تولید شیل گس قرار می گیرند
(شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۰۵

بائو یینگ، تحلیلگر بازارهای پتروشیمی آسیا از شبکه اطلاعاتی پلاتس در نخستین نشست تخصصی یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی در روز اول (17 خردادماه) به تحلیل شاخصی های متانول در بازارها پرداخت.

یینگ در نخستین نشست تخصصی همایش صنعت پتروشیمی گفت: قیمت های متانول در بازارهای آسیا اخیرا کمتر از قیمت این محصول پتروشیمی در سایر بازارها بوده که موجب حمایت از جریان عرضه متانول به بازارهای غرب شده است.

وی با اشاره به تولید شیل گس در آمریکا و تاثیر آن بر کاهش قیمت مواد اولیه، گفت: این روند می تواند به تولید بیشتر متانول در جهان کمک کند.

این تحلیلگر بازارهای انرژی ادامه داد که هم اکنون برای افزایش تولید سالانه 11 میلیون تن متانول تا سال 2019 میلادی برنامه ریزی شده است.

با وجود این، یینگ اضافه کرد که در بازارهای آسیا به جز ایران برنامه ای برای ساخت واحدهای تولید متانول جدید وجود ندارد.

یینگ هشدار داد که روند موجود تولید متانول در دنیا تغییر خواهد کرد و در آینده دیگر شاهد جریان متانول از آسیا به غرب نخواهیم بود بلکه به زودی تولید متانول غرب از آسیا پیشی می گیرد.

وی ادامه داد که در چهار سال آینده سالانه 10 میلیون تن متانول به عنوان ماده اولیه تولید اتیلن مصرف می شود.

این تحلیلگر بازارهای پتروشیمی آسیا افزود که قیمت متانول در بازارها تحت تاثیر تقاضای این محصول و عرضه آن است و قیمت شاخص های مختلف متانول در بازارهای آسیا روند مشابهی دارند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی