پتروشیمی ها نبض بازار را در دست می گیرند

پتروشیمی ها نبض بازار را در دست می گیرند
(پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۳۲

در یک نگاه کلی قیمت انواع مواد شیمیایی و مواد پلیمری در بازار با کاهش رو برو شده اند که درصد افت قیمت محصولات شیمیایی به مراتب بیشتر از مواد پلیمری است.

به گزارش نیپنا، در یک نگاه کلی قیمت انواع مواد شیمیایی و مواد پلیمری در بازار با کاهش رو برو شده اند که درصد افت قیمت محصولات شیمیایی به مراتب بیشتر از مواد پلیمری است. نکته قابل توجه در خصوص گروه مواد شیمیایی، رکورد شکنی افت قیمت یکی از محصولات شیمیایی در بورس کالا است به طوریکه «استایرن منومر» با کاهش 1300 تومانی به ازای هر کیلو گرم بیشترین افت قیمت را در گروه شیمیایی تجربه کرده است که حتی فعالان بازار نیز کاهش قیمت به این میزان را پیش بینی نمی کردند. این در حالی است که در گروه مواد پلیمری حداکثر کاهش قیمت، 200 تومان به ازای هر کیلوگرم است.

این در حالی است که امروز سرمایه گذاران بورسی امروز تعداد 18 میلیون و 584 هزار سهم از سهام شرکت گروه محصولات شیمیایی به ارزش 84 میلیارد و 349 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. این معاملات در سه هزار و 523 دفعه انجام شد و ارزش بازار این صنعت در آخر روز معاملاتی چهارشنبه سوم دی ماه به 719 هزار و 18 میلیارد ریال رسید.

در بازار امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با توجه به ارائه اطلاعت شفاف سازی منتشر شده در سایت کدال، با محدودیت نوسان قیمت به تالار برگشت. معاملات بر روی نماد این شرکت به گونه ای رقم خورد که بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص داشت. یک میلیون و 70هزار سهم از سهام این شرکت با کاهش 0.57 درصدی در قیمت پایانی مورد دادوستد قرار گرفت. این در حالی است که امیدقائمی، یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت در گفت و گویی اعلام کرده است که سهامداران "فارس" نگران نباشند، زیرا اخبار مثبتی در راه است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی