نخستین افت شاخص بورس در سال 94

نخستین افت شاخص بورس در سال 94
(سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴) ۱۷:۱۸

38 میلیون و 665 هزار سهم امروز از سهام شرکت های گروه شیمیایی به ارزش 122 میلیارد و 228 میلیون سهم خریداری شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز اعلام شد که با توجه به شرایط عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران، خریداران موظف به انتقال کالا از انبار مجتمع تولید کننده به آدرس کارخانه مندرج در سیستم بهین یاب (پروانه بهره برداری) هستند و تخلف از این امر موجب پیگرد قانونی از طریق مراجع زیربط خواهد بود. 

خرید از مچینگ با شرایط رینگ معاملاتی محصول (با پروانه مرتبط) امکانپذیر است و مچینگ محصول ۷۰۰۰ F مجتمع مهر پس از اتمام زمان عرضه در تالار معاملاتی بسته خواهد شد. براساس اطلاعیه شرکت بازرگانی پتروشیمی، طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر مبلغ فروش محصول در بورس کالا معادل هشت درصد مالیات و عوارض به قیمت فروش تعلق می گیرد که باید توسط خریدار پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، برابر اعلام وزارت صنایع و معادن دارا بودن پروانه بهره برداری فعال جهت خرید محصولات پتروشیمی از طریق بورس الزامی است و خریداران محصولات نامنطبق ( OFF ) از زمان درج اطلاعیه در سایت شرکت تا زمان عرضه فرصت دارند تا از مواد مورد عرضه بازدید کنند؛ لذا بعد از عرضه هیچگونه شکایتی پذیرفته نمی شود. در ضمن جهت بازدید از مواد نا منطبق با مراجعه به شرکت و دریافت معرفی نامه بازدید از واحد فروش می توانند نسبت به بازدید اقدام کنند.

همچنین، امروز سهام داران بورسی نیز روزی منفی را سپری کردند. قیمت سهام شرکت های پتروشیمی امروز با روند کاهشی همراه شد. سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین امروز یکی از اثرگذارترین ها بر روند منفی شاخص بود. قیمت سهام گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، پتروشیمی جم، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی مارون، پتروشیمی فناوران،  پتروشیمی آبادان، پتروشیمی پردیس، روزی منفی داشتند. اما پتروشیمی شازند خلاف جهت سایر هم گروهی های خود با نوسان مثبت چهار درصدی همراه شد. پتروشیمی خارک و کرمانشاه هم روزی مثبت را سپری کردند.

در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 442 میلیون برگه سهم و حق تقدم دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 732 میلیارد ریال بود و در 163 هزار نوبت معاملاتی انجام شد . 

همچنین در بازار امروز شاخص کل متاثر از نمادهای ارتباطات سیار، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ملی مس و مخابرات که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند بیش از 684 واحد افت کرد و به عدد 70هزار و 159 رسید.

شاخص کل فرابورس هم با 13 واحد کاهش به 771 واحد رسید. در این بازار امروز 305 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 259 میلیارد ریال خریداری شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی