عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گامی به سوی کاهش خام فروشی

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گامی به سوی کاهش خام فروشی
(شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴) ۱۴:۰۵

عضو کمیسیون انرژی گفت: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی امسال نیز با هدف کاهش هرچه بیشتر فروش خام پتروشیمی، مورد تاکید است.

سعید حیدری طیب، در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره اولویت‌های توسعه صنایع پتروشیمی در سال 94 اظهار کرد: موضوع افزایش سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و تکمیل صنایع پایین‌دستی تنها مختص به پارسال نبوده است بنابراین امسال نیز ضرورت توسعه و افزایش موارد مورد اشاره مورد تاکید است.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: به طور حتم سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی روند افزایشی خواهد یافت چرا که یکی از موارد با اهمیت توسعه کشور صنایع ایجادکننده ارزش‌افزوده است که مورد اهتمام همه مسئولان است.

وی با اشاره به فاز دوم خط لوله اتیلن غرب گفت: با احداث این خط، فرایند انتقال خوراک به بخش‌ های غربی کشور تسهیل می‌شود که نقش سازنده در توسعه این مناطق دارد چرا که در مسیر این خط لوله مجتمع‌ های پتروشیمی افزایش ظرفیت تولید را رقم خواهند زد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد با روند مثبت فعلی توسعه در پتروشیمی و افزایش انگیزه‌ ها برای حضور بخش خصوصی در این صنعت نیز افزایش یابد.

عضو کمیسیون انرژی گفت: تسهیل شرایط و بسترهای سرمایه‌گذاری در صنعت به‌ خصوص پتروشیمی خواهد توانست روند مثبت سرمایه‌گذاری را تشدید کند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از درآمدهای کشور معطوف به صادرات محصولات پتروشیمی است که امید می‌ رود با افزایش ظرفیت نصب‌ شده و استفاده حداکثری از ظرفیت فعلی، درآمد کشور از این محل افزایش یابد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی